Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. april 2015 kl. 20.42
Hej
Jeg har nu ad 2 gange købt frø i Tyskland. For det første er frø billige og for det andet er portoen billig.
I dag fik jeg 40 Tagetes Vanilla frø for 4,99 € + 1,45€ i porto.
Herhjemme giver jeg 37,95 kr. for en pose med 11 frø (selvom der står 14 frø på posen!). Jeg vil helst købe i Danmark, men ikke betale 60 kr i forsendelse for en pose frø! Det synes jeg er uforskammet!
Adressen:
www.ebay.de/itm/Studentenblume-Vanilla-F1-weiss-Tagetes-erecta-ca-40-Samen-Saatgut-50124-/251389885987?
Firmaet hedder Blume und Topf. I ovenstående link kan man komme videre til firmaets andre frøsorter.
Jeg bestilte i tirsdags - og de er allerede sået nu!
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. april 2015 kl. 20.43
Ups - hvis det er reklame - så venligst slet indlægget.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. april 2015 kl. 21.54
Der er også en ting mere, som jeg er glad for ved de tyske frø. På poserne står der at der garanteres spireevne til 2018! Når jeg køber Tagetes Vanilla herhjemme, er holdbarheden angivet til september samme år - og da sår jeg ingen etårige sommerblomster.
Ingeborg
Skrevet af: Anders Spælling, 11. april 2015 kl. 12.18
sålænge det ikke er din butik går det nok. Jeg har været glad for at købe mange af mine frø i engelske butikker, ofte betaler jeg omkring 10 kr. per pose og 10 kr. i fragt (betaler kun fragt én gang, så køb flere poser ad gangen).
De har også en pæn holdbarhed, og rigtig mange frø, flere end jeg kan nå at bruge.
Har dog ikke så meget held med mine asters og akeleje. Asters vil ikke rigtig spire. Konen havde en pose "no-name" asters med hjem fra tjekkiet og de spirede i løbet af et par dage. Nok bare mig der gør noget galt :D
Skrevet af: Lars Holt, 11. april 2015 kl. 16.11
Det er os mænd, der har overset et eller andet :o)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.