Forum

Spørgeskema om dyrkning af afgrøder

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina Petry Henriksen, 13. april 2015 kl. 22.10

Hej - jeg går på DMJX på linjen interaktivt design og er i gang med min bacheloropgave om den digitale køkkenhave. I den forbindelse har jeg et spørgeskema om dyrkning af afgrøder som i er meget velkommen til at besvare og dele. På forhånd tak :-)

docs.google.com/forms/d/1CZDyi_5W2NcO1ERWwNoCky2vzpoX4zOpgM-oFFnZRmA/viewform?usp=send_form#start=publishanalytics

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 14. april 2015 kl. 7.05

Hvad er en digital køkkenhave?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Petry Henriksen, 14. april 2015 kl. 14.56

Den digitale køkkenhave er egentlig bare overskriften på mit bachelorprojekt. Ideen med mit projekt er jeg i gang med at undersøge, men tanken er at gøre køkkenhaven mere succesfuld ved hjælp af ny teknologi. Man kunne forestille sig at det vil blive en form for kommunikation mellem afgrøderne og sin app på sin smartphone. Men det er ikke noget der skal tænkes så meget over i denne forbindelse - vil egentlig bare undersøge folks erfaring, interesser osv omkring dyrkning af afgrøder :-)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 17. april 2015 kl. 18.57

Du kunne jo overveje digitale haveplaner, der findes en del programmer, der kan dette. Ved ikke med Apps...

Men det ville unægteligt være smart, når man er ved at impulskøbe plante xyz, at kunne se dens egenskaber (det vil nok være for omfattende en database!), men så om ikke andet kunne se på sin haveplan om, der er plads. de steder xyz trives?!

Nu jeg lige kom på det, så det er sikkert opfundet/under udvikling allerede. :-)

Mvh
Tine- der engang genopfandt den hydrauliske bremse! :-D

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 17. april 2015 kl. 19.01

PS: Det vil nok også kræve en GPS-bestemmelse, men der ved jeg ikke om, GPS er nøjagtigt nok! (Det siges at være indenfor et par meter, men det er jo meget i en have!

Mvh
Tine- der hader at måle op og tegne planer... Jeg kan godt, men det er rasende kedeligt...

Nyt svar til emnet »Spørgeskema om dyrkning af afgrøder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Spørgeskema om dyrkning af afgrøder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider