Forum

Svampe i haven

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annemarie Milling, 6. september 2004 kl. 13.17

For 4 år siden har jeg plantet en stor Rhododendrum i et højbed lavet af træ.

Rundt om dette højbed er der nu i år begyndt at komme små grå svampe. De er ca 6–7 cm høje og hovederne er ca 1–2 cm i diameter. De er lette at fjerne, men kommer igen i løbet af ca 14 dage – 3 uger.

Hvordan bliver jeg af med disse svampe? De er egentlig meget dekorative, men jeg er bange for at de måske kan skade de andre planter jeg har i haven.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 6. september 2004 kl. 17.43

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jennifer Dam, 4. oktober 2004 kl. 10.00

Vi har nogle store slimede grønne svampe i vores bed. De ligger løst på jorden og har altså ikke noget rodnet.Når det er tørt tørrer de ind og når det er fugtigt svulmer de op igen. De kan blive meget store. Jeg har spurgt på planteskolen.De kender dem ikke. Jeg har prøvet at fjerne dem, men de kommer igen.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene, 5. oktober 2004 kl. 12.22

Hej Annemarie
Hvorfor tror du svampene skader andre planter i haven?

Svampe er da en del af naturen. Jeg synes, at du skal nyde, at du har fået nogle dekorative planter, som du ikke skal arbejde for at holde ved lige.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annemarie Milling, 5. oktober 2004 kl. 13.09

Mine små svampe er yderst dekorative, men de ser ud til at sprede sig med lynets hast – og jeg er bare bange for at de vil kvæle alle de andre blomster jeg har, sådan at jeg til sidst kun har svampe.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annemarie Milling (Italien), 7. juli 2006 kl. 18.06

Hej jeg fandt dit navn paa google(det samme com mit)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annemarie Milling, 7. juli 2006 kl. 19.57

Hej Annemarie – det var da sjovt at du hedder helt det samme som mig. Som regel hedder dem jeg har set med navnet, Anne Marie i 2 ord og ikke i et. Kommer du oprindelig fra Danmark?

Nyt svar til emnet »Svampe i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Svampe i haven

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider