Skrevet af: Jakob Jensen, 17. april 2015 kl. 16.53
Hej alle
Ved ikke om nogen kan hjælpe men prøver...
Jeg skulle have græsslåmaskinen frem med den selvkørende funktion var gået i stykker.
Jeg prøvede at skille lidt ad. Men er ikke den mest kyndige på området :-)
Jeg lagde dog mærke til at remmen sidder på men den er meget løs. Og tager ikke fat. Altså den rem der driver det selvkørende.
De fjedre der skal være der er der også.
Nogen der kan hjælpe?
Vh
Jakob
Skrevet af: Søren Pedersen, 17. april 2015 kl. 16.59
Kan du ikke starte den når den er skilt ad, så du kan se om remskiven roterer?Hvis du kan se at skiven roterer uden at drive remmen med rundt, så skal du nok have en ny rem. Hvis skiven ikke roterer, så er der noget længere inde, som er galt.
Skrevet af: Tilde P., 17. april 2015 kl. 17.16
Virker remstrammeren?
Hvis maskinen virkede, da den blev sat hen, bliver remmen ikke alt for lang på en vinter.
Skrevet af: Jakob Jensen, 17. april 2015 kl. 17.18
Alle tiders
Er det noget der er til at skifte selv? Hvis man ikke er helt dum, men ikke top professionel :-)
Den virkede da jeg pakkede den væk, så forstår bare ikke helt at den skulle være blevet så løs over vinteren. Det er ligesom hjulet ikke sidder godt fast men kan rokkes
Skrevet af: Willy N, 17. april 2015 kl. 17.28
@ Jakob.
Hvis du søger på videoer på Google, finder du måske en anvisning på, hvordan remmen strammes eller remhjulet skiftes. Er der lejer, kan det være dem som i vinterens løb er rustet og stået af, når den er startet.
Eks. www.youtube.com/watch?v=nRwCMtT57eY
En ting skal du altid være meget omhyggelig med: Det er at FJERNE TÆNDRØRSHÆTTEN når du arbejder med maskinen så den umuligt kan gå i gang.
Hvordan den repareres er vanskeligt at give anvisninger på i tekst. Det afhænger af fabrikat (model, årgang osv.) og hvad fejlen består i.
Men pil tændrørshætten af og grib topnøglesættet og gå i gang.
Tager du billeder med din mobil undervejs, er du godt hjulpet når den skal samles igen.
Skrevet af: Jakob Jensen, 17. april 2015 kl. 17.30
Det må jeg prøve ;-)
Tak for hjælpen
Skrevet af: Jakob Jensen, 17. april 2015 kl. 19.30
Lige en Update....
Har været ude og prøve at pille lidt i den..
Den strammer fint op om remmen.
Men ved ikke om skidtet måske er rustet fast over vinteren.
Der var lige et enkelt sekund hvor den lige hurtigt drejede en halv omgang med hjulet, og to gange hvor den ligesom lavede et "hop" som om den lige var ved at tage fat.
Ved ikke om det hjælper på fejlsøgningen?
Skrevet af: Tine Horsum, 17. april 2015 kl. 20.01
Giv den noget WD40... (Ikke remmen men lejet)
Men det lyder som om, der er problemer med drivhjulet/lejet.
Og jeg har brik forstand på det... :-D Da min mukkebik smed drivremmen måtte jeg trække den hjem. (5 km med 25 kg varer.. :-( )
Mvh
Tine- WD40 er enhvers bedste ven! Virker på alle denne verdens problemer- næsten! :-D Nå ja ikke kærestesorger, men når kæresten er skredet, så kan man selv skrue og regere...
Skrevet af: Tilde P., 17. april 2015 kl. 20.03
Har du noget WD 40 ? Det kan gøre underværker, hvis det kommer de rigtige steder.
Skrevet af: Jakob Jensen, 17. april 2015 kl. 20.05
Jep det fik den også.. Så nu må jeg lige se imorgen og det har løsnet op de rigtige steder :-)
Som sådan ikke et problem den ikke kører selv. Der er bare fandens meget mos, og mine knap så veltrænede muller bliver jo ømme efter 10 m :-D
Skrevet af: Bent Nørgaard, 17. april 2015 kl. 21.56
Billeder. Kom med nogle billeder, så er der måske en mulighed for hjælp
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.