Forum

Øko- øh- arkæologisk- nå udgravning!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 28. april 2015 kl. 0.04

I forbindelse med, at vi opsat ny olietank udendørs, og inde fik nyt fyr- og fik fjernet gl. tank, var der gang i en masse oprydning, og oprydning er- mere vil have mere!

Så, da jeg efter endt jagt på skraldemanden (de *må* ikke tage extrasække med, men... Så forstår man bedre at huse på landet bruger baghaven til losseplads! Min ER ryddet (der er godt nok noget trådhegn... Men det henter Skrot-Arne, når jeg engang får det befriet.), ville vanke ud og grave de genopvoksende brombær op- evt slå plænen, kom jeg ikke ret langt.

Min nabo (med hækkemassakren var allerede i gang med at slå græs= jeg ville alligevel ikke kunne høre radio), nå men så kunne jeg da grave brombær op! Arh- men eftersom vi lige har ryddet 15 kvm flisegang/beton) til ære for olietanken så..

Der var også mere sol og læ. Så here I went, flyttede kokker, samlede skrald op- gjorde en mio.mia bænkebidere hjemløse, så kunne jeg jo befri den flisegang vi ikke har set siden, vi fik minirens.

Jeg har glemt hvorfor, den fik lov til at gro til, men fliser med græsfuger- er da pæne- og jævne!

Av for en buleomgang!- Og jeg kunne ikke huske forløbet + den er kørt om muligt endnu mere skæv af tunge maskiner... (= den burde op og lægges om, men jeg kan ikke tåle den slags.)

Men succés: Nuer der fliser fra hoveddøren til vejen på den side- og fra bagdøren og til haven fra den anden side. Nu mangler jeg bare at få begge ender til at mødes (det er Ø- mod S, og V- mod N, mangler så bare at forbinde Ø over S med V mod N).

Det arkæologiske: Jeg genfandt adskillige af de sten, der omkrandsede mit meget fhv højbed. Det økologiske: Håndkraft. Dvs spade, skovl, gårdkost og hakkejern (dette er meget egnet til at finde fliser og fjerne lancet-vejbred (som er en møgplante i fliser har jeg opdaget!).

Men så masser af bier, humlebier, dem-der-gerne vil ligne bier, hørte masser af fuglesang- så et par biller, tusindben- og gjorde bænkebidere hjemløse. Og myrdede to mikrodræbersnegle!

Men nu ville jeg ønske, jeg havde ladet de skævtliggende fliser, hvile i fred. De er ikke for gangbesværede. Men jeg fik da kørt 6-8 børfulde væk -dvs om til den fhv kompostplads.

Om det ser pænere ud? Mja. Hvorfor? Fordi jeg håber på at massakrenaboen måske kan ovetales til, at holden hækken nede- nu vi kan se meget- og ved at folk ikke kan!

Mvh
Tine- der godt nok er meget fhv jord&betoner- derfor kan jeg slet ikke tåle den slags (fliselægning mv)

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 28. april 2015 kl. 0.06

Kokker= krukker!

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 28. april 2015 kl. 7.08

Tine hvad er det du prøver at fortælle os ?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 28. april 2015 kl. 9.53

At mit hoved vokser indad! :-D Det kan ingen hjælpe mig med! ;-)

Nej, der burde have fulgt nogen før- og efter billeder med. Men jeg bliver stresset af håndværkere, så efter billederne for den skæve flisegang- skulle være taget her i morges.

Men ligesom jeg skulle i bad- kom murerne (der ikke kom i sidste uge), så om jeg kan finde ud af at fotografere og sætte billeder ind.

Det med havegangen blev lidt et overspingsprojekt fordi, der 117 andre ting, jeg hellere burde gøre. Og at slå græs- som var min plan- gad jeg ikke, da min nabo lige pludselig var igang (forresten iført elefanthue?!).

Jeg ved det: Jeg er mærkelig- og især med stress... Selvom jeg havehygger.

PS: Så er solen begyndt at gå så tilpas nordligt, at den er generende i stuens ene vindue. Så nu er det snart sommer!

Billeder følger- selvom det ser ud til at den der skorsten har "drysset" lidt rigeligt- på begge sider.... Er det det ikke miljøfarligt affald? DEt er ikke mursten- mere mørtel og stenaffald...

Mvh
Tine

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 29. april 2015 kl. 8.56

alt det her tine - det er vel noget du skulle ha´ skrevet til et ugeblad - eller ha´ fortalt en psykolog - jeg fatter ihvertfald ikke en pind

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 2. maj 2015 kl. 18.14

Det forsår jeg ikke Mogens? Har du overvejet et ugeblad?

Men til din beroligelse- har jeg været ude med mit segl. Så de to små træer og alle hvidløgene- er befriet.

Mvh
Tine

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 5. maj 2015 kl. 19.32

Nu ryger jeg ikke "sjov tobak"- men måske virker min medicin på sjove måder? Og min personlighed er mærkelig?!

Det beklager jeg, da rigtig meget! Det er jo ikke for at genere nogen. Men sådan noget kan man tåge ud af på...

MVh
Tine- er startet på noget ny allergimedicin

Nyt svar til emnet »Øko- øh- arkæologisk- nå udgravning!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Øko- øh- arkæologisk- nå udgravning!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider