Skrevet af: Tine Horsum, 7. maj 2015 kl. 1.42
Altså myrer!
Jeg kunne forstå, hvis det var ørentviste. Men myrer?!
Hvad gør man mod dem?
Det er små sorte havemyrer.
Mvh
Tine
Skrevet af: ’Trine Petersen, 7. maj 2015 kl. 7.54
hmmm, måske du bare kan vælge at glæde dig over at du har meget intellektuelle myrer i haven som vil være de første til at læse avisen ;D
Det er nok svært at gøre noget ved dem, mon ikke de forsvinder af sig selv igen?
Skrevet af: Claus K Madsen, 7. maj 2015 kl. 16.23
Der findes jo midler, men hvis det skal være økologisk bliver du nok nødt til at låne en myresluger ;-)
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 7. maj 2015 kl. 17.03
Ryst din post grundigt, når du har taget den op af kassen. -De gør vel næppe nogen skade udover at kilde og tisse? Tag evt.handsker på.
Måske dryppe pebermynteolie eller tee-treeoil i rigelige mængder. Har på et tidspunkt lavet eksperimenter med begge på mit stuegulv. Kolonnen af myrer veg straks udenom dryppene i behørig afstand.
Duftende post er vel ikke det værste......
Alt efter hvor og hvordan postkassen er placeret, hæld rigeligt med kogende vand under den/der hvor myrerne kommer opad jorden -et sted må de jo komme fra.
Ellers siges kaffegrums og kanel at kunne afskrække dem.
I den ondskabsfulde ende; fodr dem med en blanding af flormelis og kartoffelmel. Det første frister, det andet omdanner deres maver til beton med døden som resultat.
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 7. maj 2015 kl. 18.00
Du kan måske skrive "Retur til afsender" og så bede posten om at tage dem med igen?
Skrevet af: Tine Horsum, 7. maj 2015 kl. 19.06
Re: Jeg havde superintelligente myrer, da de gik i dåsen til vores ADSL/tlf-linie... De gik IKKE i lokkedåser. Men spionagen nedsatte godtnok vores båndbredde. Da dåsen blev skiftet- blev de dumme igen (og gik i lokkedåser).
HA ha ha! :-D
Det med aromatiske midler er ikke så godt, jeg er duft-allergiker, og oveni det hele også pollenallergiker.
Return to sender- er faktisk en god idé.... He he he...
Mvh
Tine- tak! Det gjorde dagen sjovere!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.