Skrevet af: Tom Andersen, 10. maj 2015 kl. 11.52
Så kan du her og nu deltage med tusindvis af lidelsesfæller i kampen for at stoppe brugen af antibiotika i kyllingeproduktionen. Selv McDonald er med på dén idé :)
secure.avaaz.org/en/antibiotics_factory_farms_euexcluk/?bvRRmbb&v=58068
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 10. maj 2015 kl. 19.51
ja jo før det stopper jo bedre
Skrevet af: Tom Andersen, 10. maj 2015 kl. 20.27
Helt enig Mogens. Her i huset har vi for nogle år siden sagt farvel til konventionelt svinekød - af mange årsager, men antibiotikaforbruget var dråben - og det medførte nogle fantastiske smagsoplevelser fra kød af økogrise på Stensgård på Fyn (ved Fåborg).
Dyrere ja, men en helt anden smagsoplevelse - i dobbelt forstand. Nu spiser vi bare lidt mindre kød og bruger ikke flere penge.
Næste step er at smage de franske fritgående kyllinger fra Løgismose:
www.loegismoseudvalgt.dk/gourmet-kylling-1
Skrevet af: Anja Egeriis, 10. maj 2015 kl. 21.12
De smager fint - men nu er det heldigvis til at få danske økokyllinger fra Sødam Fjerkræ, som netop har indgået en aftale med Coop :)
Det er jo ikke voldsomt økologisk at hente dem herop fra Frankrig...
Skrevet af: Tine Horsum, 10. maj 2015 kl. 23.29
Hvad er det lige- man siger nej til? Og som selv McD er med på?! Og gælder det McD- i hele verden?
Sagde de ja til mere plads- og bedre lavpraktisk dyrevelfærd, ville jeg muligvis klappe, kyllingeproducenterne på ryggen.
Det ligner mere svinebøndernes: Nå når vi ikke må bruge antibiotika, så tilsætter vi da bare mere zink eller kobber i foderet, Og så er man jo lige vidt!
Der er faktisk en teori om at "rådyrsygen" skyldes for meget udledt kobber fra svinelandbrug.
Vi har ikke set rådyr i over to år.
Mvh
Tine- og jeg kan ikke fordrage kylling! Eller lam- eller fisk. Svin sviser jeg- til jul!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.