Forum

Spørgsmål til fundament

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morten D., 18. maj 2015 kl. 22.51

Jeg har påbegyndt planlægningen af bygning af nyt kolonihavehus da det gamle (fra 1962) er ved at give op.
Lige nu hælder jeg mest til fast fundament og har derfor et par spørgsmål som jeg tænker at nogle af jer dejlige mennesker herinde måske kan afklare.
1. Bør man undgå at føre strøm igennem fundamentet eller er der nogle fordele.
2. hvis man vil lave en brusekabine i klinker, bør man så lave den oven på trægulv eller kan man evt. indbygge den med hældning i fundamentet.
3. Er det muligt at indbygge et fadebur i gulvet. Så der altså er en form for hul ned i fundamentet. Skal bruges til opbevaring af diverse grøntsager, marmelader, m.m.

Jeg håber at i har nogle tanker at dele med mig om disse ideer som indtil videre er meget ufunderede :-)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 19. maj 2015 kl. 6.56

Hvis du alligevel skal støbe, kan det betale sig at isolere med leca og rockwool. Dumå l ALDRIG lægge fliser på trægulv- medmindre du gerne vil have hul i gulvet- gulve, der giver sig vil ikke være vandtætte over tid.

Et fadebur er et køligt rum- ikke et hul i gulvet, det kaldes en kælder. Et fadebur ville jeg lave på nordsiden evt med en form for udluftning- som fluenet. Stadig: Der må ikke være adgang for vandindtrængen.

Min søster købte et nybyggeri til sin kolonihave- det er et lækkert hus med isolerede gulve. Dejligt lunt og pænt. Hun fik forresten også luksusbrusekabine- men kolonihaver er forskellige. Ikke alle steder kører de med installation til kloak og toile/bad.

Pøj pøj med det!

Mvh
Tine

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 19. maj 2015 kl. 7.49

om jeg ville bruge fundament eller støbte forankringspunkter afhænger helt af evt. grundvandsstand om vinteren - @ tine man kan sagtens lægge fliser på trægulv - man laver en skabelon af armeringsjern og støber på - det gør man tusindvis af steder når man laver badeværelser i renoveret ældre etageejendamme hvor etageadskillelserne ikke er af beton

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 19. maj 2015 kl. 9.16

Jeg undrer mig lidt over, at spørgsmålet bliver stillet her?

Der må da være andre fora,hvor der sidder betydeligt flere mennesker med en viden om byggeri end i et haveforum?

Og ja - jeg har set, at det står under fri debat. Jeg vil bare mene, at man kan få bedre svar andetsteds :)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. maj 2015 kl. 10.06

Ja det er ikke her du skal søge svar på dine spørgsmål , men prøv her : lav-det-selv.dk her er eksperterne som kan rådgive dig.

Nyt svar til emnet »Spørgsmål til fundament«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Spørgsmål til fundament

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider