Forum

Flytning af ny plantet Liguster

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dann Warley, 25. maj 2015 kl. 16.07

Hejsa.
Vidste ikke lige hvilket fora jeg skulle i...
Ved godt der har været spørgsmål om emnet, dog med ældre planter, hvor folk rådes til at vente til efteråret...
Jeg har her i Marts(2015) plantet en ny Liguster, og den stortrives, har dog fået målt forkert pga en omlægning af have og en indkørsel. Kan jeg allerede nu, omplante/flytte de 10 planter, eller vil de ikke have så godt af det....
De skulle jo gerne bestå ;)
Købte 50-80 cm planter, nogle af dem er allerede 150 Cm høje, så de vokser utroligt hurtigt.

Dann

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 25. maj 2015 kl. 16.19

Jeg ville vente med flytte dem til efteråret , ellers skal du gå og vande .
De har dannet fine rødder som vil tage skade af det . Disse rødder er kraftigere til efteråret , nærmere bestemt november, hvor de kan opgraves og plantes et andet sted .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. maj 2015 kl. 18.01

Flyt du bare dine liguster nu , det er barrodsplanter man sætter om efteråret. Liguster er utroligt hårdføre , og da det er kun 2mdr siden du satte dem så er det ikke megen ny rod de har fået , men hvis du venter til efteråret , så bliver de sat noget tilbage , vand kun hvis det er meget tørt , giv gødning når væksten er godt igang.

Nyt svar til emnet »Flytning af ny plantet Liguster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Flytning af ny plantet Liguster

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider