Forum

Helt OT om fluebekæmpelse- hvad gør I?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 6. august 2015 kl. 18.01

Jeg er lidt lost, på trods af 3 fluesmækkere- fordi min brugs ikke mere kan skaffe de der ækle honninglugtende klisterstrimler.

De er fine til os, da de ikke er giftige, og jeg kun to gange (på 20 år) har måttet vikle en kat ud af dem. De er super til frugtfluer i køkkenet (bananfluer)- og ja er klæbrige, og tager de der ækle styrtbomber kæmpenatsværmere, som jeg er fobisk med.

Jeg har ledt efter dem på nettet, men med pauvert resultat.

Det der til at sætte på vinduerne ER afprøvet, men fluer her, sidder aldrig i vinduerne. Der står to åbne pga kattene, de lukkes nu om natten, hvis nogen er oppe. Elllers står de åbne- især i regnvejr. ;-)

Jeg er ikke spor til gift indendørs. Lopper kan flittig rengøring decimere- og flyvemyrer, som vi også har i år.

Mvh
Tine- øøv fluer- ude er det stikfluer- og de er "#¤%!!

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. august 2015 kl. 18.29

Du googler lige "fluepapir" og vupti kan du f. Eks. Købe dem hos Silvan. Jeg har også lige hængt en ny rulle op i siden af køkkenvinduet - over frugtkurven.
Ingeborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 6. august 2015 kl. 18.36

Måske denne "Myggefælde" også virker på fluer?

1 kop varmt vand
1/4 kop sukker
1 gram gjær
1stk. stor plastflaske (store saftflasker er bedst, dem med lidt tynd plast)

Hvordan:
1) Del plastflasken i 2 (både kniv og sav fungerer)
2) Bland sukkeret med det varme vand og lad det afkøle. Når det er kølet af, så hæld det i den nederste del af flasken.
3) Tilsæt gær (dette vil starte processen med atdanne CO2 som myggen tiltrækkes af)
4) Sden øverste del af flasken (uden låg) ned i den nederste del med halsen nedad (kan tapes for at få den tættere)
5) Bunden af flasken bør farves sort, dyp den i lidt maling f.eks
(Myggen tiltrækkes også af den sorte farven)

Flasken bør byttes ud hver anden uge, enten fylde på med ny væskeblanding, eller lave en helt ny.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 6. august 2015 kl. 20.12

Har købt- men den der må jeg prøve- hvis jeg kan finde noget sort maling.
(Har vist noget akryl farve. Leder videre!)

Tak!
Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Helt OT om fluebekæmpelse- hvad gør I?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Helt OT om fluebekæmpelse- hvad gør I?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider