Skrevet af: Tine Horsum, 31. august 2015 kl. 16.35
Kære alle!
Min vedvarende brombærkrig har nu ført mig op i havens NØ hjørne. Og der er faktisk ikke brombær, skønt! Kun asketræer, krægeblommer, hyld- og så en kæmpestor gul mirabel- flerstammet. Alt andet er skygget ihjel...
Jeg vidste godt, der var en, men det er ved at være længe siden, jeg har været deroppe af. 6 tykke stammer! Og mig, der ikke kan (VIL) bruge en motorsav. Jeg håber, (når det, der kan fjernes pr håndsav mv er væk) at overtale en af naboerne med motorsav og brændeovn til at save den ned. Og asketræerne...
Min nabo til den side (modsat marken) var da lidt imponeret over, hvad jeg har nået. (100-150 kvm), og om vi så skal så græs?
Svaret er nej, ikke endnu. Brombærene er ikke gravet op, dvs de vil skyde fra roden, og græs (nysået) må man ikke gå på i månedsvis. Men det er *fristende* den bare jord. (Jeg har revet blade og det mest rådne væk; Bar jord.
Men der skal klippes meget og længe i flere år fremover- så det ikke springer i brombær igen. (Klippes- aka slås med plæneslåeren altså!). Pt er der nok en 8-10 kubikmeter afklip! Hvor pokker gør man ag dét?
Ellers er jeg ude i drømme om bærbuske (Dog intet med torne!)- og det løse. Der vokser forresten også korbær på en side! (Har dem ellers mod vest).
Og Morten DD (radioudsendelse på P1) fik mig til at føle mig enormt skyldig, nu jeg ødelægger levesteder for vilde bier og det løse, ved at haven ikke er en komplet meterhøj ukrudtsmark. Jeg mener: 5-6 slags tidsler, insekter og stillits.
Mvh
Tine- billeder: Ja ja! Der er taget før og efter, men de ligger på Flickr. Og jeg var for træt til at høre efter da Nørdemanden forklarede, hvordan og hvorledes...
Skrevet af: Mogens; E., 31. august 2015 kl. 17.24
Alt dit afklip - kan du ikke gemme det til Sct.Hans og så futte det af på din parcel, hvis du bor lidt uden for lands lov og ret.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 1. september 2015 kl. 7.54
fra tines dagbog
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.