Forum

Det ville være så fint med et postnummer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 2. september 2015 kl. 9.43

Hej
Det er så tit spørgere kunne få et tilbud på det ene eller andet, hvis de i deres profil i det mindste skrev et postnummer. Man har jo ikke meget ud af en klikbar person, som så slet ikke oplyser noget om sig selv. Så hellere lade være med at gøre navnet klikbart. Så kan man spare sig ulejligheden. Tænk lige over det!
Ingeborg

1 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 2. september 2015 kl. 10.29

jeg har ellers svoret at jeg ikke gider svare på dine indlæg Ingeborg, men jeg kan ikke lade være med at gøre det i dette tilfælde, hvor pokker vil du have man skal skrive sit postnummer.

2 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 2. september 2015 kl. 10.31

hvis man i et indlæg skal skrive postnummer kan det dække over et stort område, så er man lige vidt man kan da bare sende en besked, hvis det er muligt det tager ikke lang tid

3 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 2. september 2015 kl. 12.47

@a Lis P
Hvis du gad læse, hvad jeg skrev, så vil du finde ud af, hvor man kan skrive sit postnummer, nemlig ved sin profil!
Ingeborg

4 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 2. september 2015 kl. 15.03

du har da heller ik´postnummer ved din profil ingeborg

5 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 2. september 2015 kl. 15.15

Det har du da ret i Mogens. Jeg er nok gået ud fra, at når jeg nævner Fredericia og Vejle, kan man nogenlunde placere mig på landkortet. Jeg ville også være glad for en omtrentlig stedbetegnelse. Mest for at undgå at sætte næsen op efter noget, som f. Eks befinder sig flere hundrede kilometer væk.
Jeg har fluks rettet min egen profil. Tak Mogens! Hvordan er det nu, den der med at kaste med sten, når man selv bor i et glashus.?
Ingeborg

6 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 2. september 2015 kl. 16.35

jeg må sige jeg er ikke så aktiv herinde at jeg gider sætte postnr på min profil, har heller ikke noget jeg deler ud af,
har man noget der skal deles kommer der altid prøv del jorden eller sådan noget

7 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 2. september 2015 kl. 16.38

Ingeborg hvor står dit potsnr.

Oprettet: 23. maj 2009
Antal indlæg: 1.396

Hjemmeside (privat):
www.strikinge.blogspot.dk

Hjemmeside (arbejde):
strikingeshave.blogspot.com

Jeg er en model 1940. Født i Sydslesvig og uddannet som 3-sproglig korrespondent. I Danmark siden 1959.Senere free-lance designer på Gutenberghus i over 20 år. Kultursekretær i Fredericia og Vejle. Jeg bor ived Fredericia. Glad for håndarbejde, have og familieliv. Gift siden 1960 - med den samme mand. Startet forfra med have på bar mark 2 gange. Nuværende have ca 43 år gammel - 1.500 m² - og tidligere stiv lerjord. Jeg bruger ikke store beløb på haven, og min have er blevet til lidt efter lidt. Jeg holder af arbejdet i haven, selvom det til tider er træls - mest på grund af vejret, som ikke altid stemmer overens med min planlægning.

Dette er hvad jeg kan se af din profil

8 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 2. september 2015 kl. 17.24

Tja Lis P
Nu gider jeg vist heller ikke lære dig at læse. Der står jo ret læsbart Jeg bor ived Fredericia. Det har jeg nu rettet ved at fjerne i. Så jeg bor ved Fredericia. Og lad endelig være med at læse mine indlæg, jeg er altid åben for konstruktiv kritik som den Mogens kom med!
Ingeborg

9 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 2. september 2015 kl. 17.25

Kære Inge
Indimellem synes jeg også, at det kunne være interessant, hvor de andre brugere befinder sig i landet, men det er nu mest af ren nyfigenhed.

Selvfølgelig kunne det være praktisk, hvis en anden bruger efterlyser det, man selv har til overs, hvis man straks ved et klik, kunne se om det var inden for mulighedens grænser, at få det transporteret indenfor en overskuelig tid. En del af de sociale udvekslinger på sitet, ville så gå tabt, fordi man ikke var nødt til at tale eller skrive sammen, og det synesjeg ville ærgerligt. Som jeg ser det, finder folk ud af at udveksle ting og sager uden postnummer i profilen. Det er jo heller ikke et must.

Jeg glæder mig over den mangfoldighed, der er i profilernes indhold og tager det som et udtryk for brugers forskellighed og sitets rummelighed og mener bestemt ikke at et postnummer er afgørende for om en profil gøres klikbar eller ikke. Der er jo heller ikke en rubrik til det.
Netop klikbarheden er jo en indikation for mange på, at man er åben for kontakt udover den sitet tilbyder.

10 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 2. september 2015 kl. 19.51

Hej - det var ikke nysgerrighed som fik mig til at skrive mit indlæg, men derimod ville jeg gerne have tilbudt nedennævnte nogle stiklinger, hvis hun boede i nærheden. For at spare skriveri frem og tilbage og spørge, hvor i DK hun bor, søgte jeg på hendes klikbare profil (Ikke alle har udfyldt profilen). Men Birgit Nowaks profil som jeg kopierer nedenfor siger jo ikke så meget.

Brugerprofil for Birgit Nowak

Oprettet: 5. juli 2005
Antal indlæg: 3

Ingeborg

11 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 2. september 2015 kl. 20.56

Jamen, så bliver du nok nødt til at henvende dig til Birgit ;-)

12 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. september 2015 kl. 9.07

Skrevet af: Lis P., i går kl. 10.29
jeg har ellers svoret at jeg ikke gider svare på dine indlæg Ingeborg, men jeg kan ikke lade være med at gøre det i dette tilfælde, hvor pokker vil du have man skal skrive sit postnummer.

Jeg læser heller ikke Ingeborgs indlæg , de er ligegyldige og drejer sig mest om at vise omverdenen hvordan damen bor og lever , "vi har en plante på vores gæstetoilet , kan nogen genkende den" , her drejer det sig ikke om planten men kun om at fortælle omverdenen at damen har et gæstetoilet , planten er ligegyldig..........

13 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 3. september 2015 kl. 10.45

Jeg kan godt tilslutte mig Svends indlæg. Jeg får også ofte den tanke, at der går vel meget Mrs. Hyacint i nogle af indlæggene. Måske især fra nogle enkelte som har sat sig ret grundigt på "hele sendefladen".
Det er ret synd for det, ellers gode forum.

14 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 3. september 2015 kl. 12.37

Jeg læser meget gerne Ingeborgs indlæg. Og også andres - lidt skæve - som i følge nogen, ikke er efter bogen (deres egen). Se indlæggene som udtryk for glæden ved livet, også selv om skriv går lidt ud af en tangent og fjerner sig fra emnet haven.

Uanset de mange brugere i dette forums egen indstilling til livet, er dette forum så bredt, at jeg gider besøge det og følge med i dets mangfoldighed.

Desuden er de allerfleste tråde med god viden, holdninger og læseværdig information.

15 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 3. september 2015 kl. 14.43

Jens Knudsen hvis man er så glad for at skrive om ingenting så kan man oprette en blok hvor man skriver alt det man går og overvejer,
Jeg må sige at jeg ikke er er så fast en bruger mere, for ofte er det noget intetsigende som bliver skrevet.

Men for at vende tilbage til det med postnr. så kan folk vel hvis de vil spørge hvor man evt. bor hvis det er noget man kan hente/bytte, eller sende en privat besked

16 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. september 2015 kl. 15.04

Debatten løber af og til lidt løbsk og handler om andet end emnet.
Det er ikke kun i forbindelse med udveksling af planter, deltagelse i åbne havelåger mm, at det kan være formålstjenligt hurtigt at kunne se, hvor i landet det drejer sig om.
Det er også nyttigt i forståelsen af debat om planters trivsel. Selv om Danmark ikke er særlig stort, er der forskelle i klimaet.
Så jeg vil da gerne opfordre til, at man tilføjer relevante oplysninger i sin profil.

17 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 3. september 2015 kl. 17.09

@Svend Høst
Tja, hvis rønnebærrene er så sure at man ikke kan nå dem, kan man da godt synes at jeg praler med et gæstetoilet. Jeg skrev det nu for at indikere at det er et lille mørkt rum, hvorfor denne plante kunne gro under dårlige betingelser.
Jeg fatter ikke, hvorfor folk, der skriver at de ikke gider læse mine indlæg alligevel husker noget fra mine indlæg. Hvem er fru Hyacinth?...bestemt ingen frue med jord under neglene.
Iøvrigt har jeg et par blogge, hvor jeg sagtens kan få afløb for mit praleri!
Her nævner jeg kun min haveblog
www.strikingeshave.blogspot.com
Ingeborg

18 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 3. september 2015 kl. 17.13

@Lis P
Hvis man som du har skrevet hele 3 indlæg i løbet af 10 år, kan jeg godt forstå at du synes jeg er meget skrivende!.
Ingeborg

19 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 5. september 2015 kl. 10.00

@Lis P
Jeg beklager at jeg har skrevet at du kun har skrevet 3 indlæg. Jeg mente @Birgit Novak.
Undskyld fejltagelsen.
Ingeborg

20 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. september 2015 kl. 11.03

Kære Ingeborg

(Og jeg læser gerne dine indlæg, selvom jeg ved, vi har have på meget forskellige måder! Der er plads til alle- er her ikke?!)

Jeg vil ikke gerne oplyse mit postnummer, af en del private grunde, lidt ligesom, jeg ikke anvender mit sjældne mellemnavn.
Men jeg bor på Nordfyn med kyst på 2 sider...

---

Mvh
Tine Andersen
Jeg har en blog- Og? Hvis man kun må skrive strikt fagligt og kun haverelateret, så vil det være et kedeligt site! Eftersom moderationen ikke sletter meget, så er det vel ok også at skrive om andet haverelateret end, det helt faglige?

21 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 9. september 2015 kl. 11.33

Det er ikke postnummeret, der er det vigtige her.
Det handler om at kunne placere andre indlæg geografisk indenfor 20-40 km, så man kan vurdere, om et besøg er muligt eller om makro klimaet passer med ens eget, altså om man kan bruge erfaringerne.

22 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 9. september 2015 kl. 12.36

@Lars Holt - Du har forstået mit budskab. Når jeg skriver postnummer er det i stedet for at skrive et geografisk navn, idet postnummeret trods alt er mere anonymt.
Ingeborg

23 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 9. september 2015 kl. 12.38

@Tine Andersen
Tænk, jeg har forestillet mig at du boede langt mere sydpå, altså Lolland Falster eller deromkring.
Ingeborg

24 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. september 2015 kl. 15.51

@Ingeborg

Nordfyn er Fyns svar på Lolland! Altså her bor fattigmåsene, og huse er usælgelige. Men her er meget smuk natur. Så det er dét. ;-)

Mvh
Tine

25 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 10. september 2015 kl. 9.19

nu er det altså ikke alle der bor på Lolland der er "fattigmåse" og der bliver solgt huse hver dag.
Jeg synes også godt man i sin profil kan skrive hvor i landet man er fra, sted eller postnummer :-)

Nyt svar til emnet »Det ville være så fint med et postnummer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Det ville være så fint med et postnummer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider