Forum

Urtehaven nedlægges – græsplæne laves!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Line Jensen, 3. oktober 2004 kl. 16.36

Hej
jeg har haft en kæmpe urtehave på ca 40–50 km2.Den er vokset fuldstændig fra mig og jeg har nu besluttet mig for at anlægge græsplæne der i stedet for.

Jeg har ryddet hele området så godt som det nu er muligt,bør jeg fræse det også eller skal jeg bare rive det godt igennem.

Derud over er jeg i tvivl om jeg overhovedet bør så græs nu,hvis ikke det er muligt hvordan forholder jeg mig så til jorden, skal jeg lade den ligge og starte forfra til foråret!

som i kan se mange spørgsmål, håber der er nogle der har gode og hjælpsomme svar.

line

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: -Kennet-, 3. oktober 2004 kl. 19.40

Hej Line

For det første, så er det en okay tidspunkt at anlægge græsplæne – lige på grænsen til at være for sent, men de har ikke lovet frost de næste 14 dage til tre uger så det kan sagtens lade sig gøre, men så skal du også lave det snart.

Du bør altid fræse jorden inden du sår, du får renset jorden for de tidligere afgrøders rødder, ukrudtsrødder, samt du får vendt jorden og givet ny næring og dermed bedre vilkår for græssfrøene...

Når det så er sagt, så skal det også nævnes at du sagtens kan rive det øverste lag muld godt igennem og så idet. Men husk alligevel, som man også skal når man fræser; Gå, gå og gå oveni det, så synker det hele ikke så meget at det kan ses...

–Kennet-

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 5. oktober 2004 kl. 14.18

Hej Line

Jeg forstår godt at du har haft problemer med at holde din urtehave, hvis den virkelig – som du skriver – er på 40–50 kvadratkilometer!

Men der skulle jo nok have stået m2 i stedet for km2 :-)

Hilsen
Martin

Nyt svar til emnet »Urtehaven nedlægges – græsplæne laves!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Urtehaven nedlægges – græsplæne laves!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider