Forum

Hvor går grænsen?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 10. september 2015 kl. 20.01

Nu har der jo været adskillige diskussioner mht. hvor rummeligt vores forum skal være, og mange har jo plæderet for en vid rummelighed, altså underforstået også med plads til ikke direkte øko- og haveemner.
I dag kan jeg bl.a. så læse om en der søger oplysninger om billige polske håndværkere til en bygningsopgave. Ganske vist en havestue.
Så går jeg ud fra, at jeg med lige så meget ret kan benytte forum til at efterlyse reservedele til min gamle motorcykel, når altså at jeg står ude i haven og reparerer den ?
Så mit spørgsmål er, om det fortsat skal være et forum for især økologisk interesserede havefolk og tilsvarende emner, eller om det skal udvandes så "fri debat" skal tages helt bogstaveligt ?

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. september 2015 kl. 21.04

Det har da gået meget godt indtil nu. Der har været enkelte spørgsmål igennem årene, som havefolket ikke gider besvare. Så det er ikke noget der fylder meget. Man kan jo bare springe det uvedkommende over.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 10. september 2015 kl. 21.26

Helt enig Gert!
Det indlæg du refererer til er - efter min personlige vurdering - ydermere SEO-spam. Personen har ét indlæg på havenyt og pudsigt nok indeholder det et klikbart link :) Markedsføring i dag starter jo i søgemaskinen, så det gælder om at være der.

At det så berører et følsomt emne - løndumping - gør det ikke bedre.

At forum er så bredt gør, at økologien fylder mindre, hvilket i min optik fremgår tydeligt de sidste par dage. Derfor er havenyt for mig mindre interessant end hvis linjen havde været mere økologisk.
Derfor betaler jeg ikke længere, men kører "gratis", som 80 % af brugerne.

Det er dog stadig det bedste danske haveforum med en snert af økologi.

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. september 2015 kl. 22.17

Jeg er enig med Mogens. Jeg syntes ikke at det høre hjemme, at vi økologer skal foreslå bilige arbejskraft . Det må være vedkommende egen samvittighed om hun vil ansætte billig uorganiseret arbejskraft .
Så med mindre hun vil starte en lang debat om polakker , lønninger og fagforening så er bolden givet op . Det har intet med have og økologi at gøre og det er dette at det forum handler om .. Havde hun spurgt til hviket træsort eller maling hun skulle benytte var det noget andet . og så fortrækker jeg personlige at benytte dansk arbejdskraft.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. september 2015 kl. 22.54

Ved efterlysning af udenlandsk billig arbejdskraft! Mine indlæg under FRI DEBAT er ikke altid økologisk haverelateret, men jeg mener dog at holde mig indenfor etiske rammer. Gør helst tingene selv eller hyrer dansk arbejdskraft.
Ingeborg

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. september 2015 kl. 0.38

Jeg synes helt klart, at vi skal holde os til det, der har med økologisk have at gøre :) Der er masser af sludre-/snakkefora derude, hvis man bare har lyst til det.

Og jeg er helt enig i, at opslaget med havestuen i den grad er landet forkert her, og tanken om reklame har også strejfet mig...

Har nogen af jer rapporteret det til redaktionen, så de kan se nærmere på det?

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 11. september 2015 kl. 7.38

Helt enig med Anja, der er for meget som ikke hører hjemme herinde, hvis man vil vide navne på potteplanter, udenlandsk arbejdskraft, m.m så spørg på facebook, der er alligevel så mange grupper der omhandler det samme.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 11. september 2015 kl. 7.44

karna har nok ik´ set det endnu

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. september 2015 kl. 8.32

Hvorfor i alverden skal man nu ikke længere kunne spørge om potteplanter i dette forum? Der er dog et menupunkt som hedder VINDUESKARMEN. det er vel de færreste som dyrker gulerødder og kartofler i vindueskarmen. FRI DEBAT er i mange fora beregnet til at man kan skrive om netop alt andet.
Det forekommer mig at mange vil være mere "pavelige" en paven selv.
Bortset fra oven skrevne, hører spørgsmålet om billig udenlands arbejdskraft ikke hjemme i noget dansk forum.
Ingeborg

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. september 2015 kl. 11.03

Se mit svar til et andet indlæg i forhold til det med Fri debat - det er ikke interessant, hvordan andre fora tolker det...

Og jo - Vindueskarmen er oprettet til potteplantesnak, det står helt specifikt i beskrivelsen :)

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 11. september 2015 kl. 17.11

Måske kunne redaktionen lægge en lille afstemning på siden a la dem, der er om man nu har høstet agurker eller andet. Så kunne man se den generelle holdning til indholdet på forummet. Det kunne for eksempel lyde: Er der komme for meget ligegyldig snik snak på forummet? (JA)

Så ville der også komme et bredere billede end de få ihærdige mennesker, der kæmper for at bevare fagligheden her.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. september 2015 kl. 23.07

Jeg er nok mest til, at redaktionen bestemmer suverænt, hvad indholdet skal være - vi bliver jo alligevel aldrig enige, og så kan vi spare os endnu en diskussion om det :)

De kan jo læse med her - og gør det sikkert allerede - hvis de vil have vores holdninger med i overvejelserne.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 13. september 2015 kl. 12.17

Jeg har selvfølgelig slettet emnet med polsk arbedskraft nu.

Indrapporter den slags, og de bliver slettet, så snart jeg ser det. Det er faktisk den slags mails, som jeg hurtigt agerer på. Men jeg er jo ikke altid online, somme tider tager jeg en fridag fra computeren.

Men den slags kan vi jo ikke spærre for, når det er lagt manuelt ind i et indlæg. Til gengæld virker vores spamfilter ca. 100%.

Nyt svar til emnet »Hvor går grænsen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor går grænsen?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider