Forum

Krydderurter i køkken uden direkte sol

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: J.H. Nielsen, 10. oktober 2015 kl. 17.07

Jeg kunne godt tænke mig at dyrke krydderurter i mit køkken, men jeg har desværre ikke direkte sollys i køkkenet.
Hvilke krydderurter kan klare sig uden direkte sollys og kan nogle af disse også dyrkes her i vinterhalvåret?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. oktober 2015 kl. 18.27

Hej J.H.

Prøv og søg på "krydderier indendørs" i søgefunktionen, så finder det svar fra Anemette Olsen. Nederst på siden er nogle tillægs spørgsmål som jeg også syntes du skal læse.

Jeg kan allerede afsløre, at det ikke er så nem med de krydderier indendørs som du ønsker .

Hilsen Søren.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. oktober 2015 kl. 19.10

Jeg har ikke engang held med krydderurter i et østvendt vindue.
Ingeborg, som ellers har grønne fingre. De krydderurter jeg har købt i potte i f. Eks Brugsen, kommer ikke igen når de er høstet 1 gang.
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 10. oktober 2015 kl. 21.41

Jeg tror også det vil blive svært under de betingelser, men spirede løg kan da give lidt grønt til madpakken og salaten. Du kan også prøve at så ærter. Hvis der er lys nok kommer de hurtigt, især hvis du lægger dem i vand et døgn inden du sår dem.
Når du nipper dem af over 2 eller 3 bladpar, skyder de igen. Skuddene smager fint i salat og som grønt pynt på maden.
ellers er der vist kun karse tilbage jeg kan komme i tanker om.

Nyt svar til emnet »Krydderurter i køkken uden direkte sol«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Krydderurter i køkken uden direkte sol

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider