Forum

Plantebytte- som folk ikke gider alligev

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 14. oktober 2015 kl. 19.40

Det er jeg træt af: Vi mangler xxyz... og bl bla!

Jeg har flere gange tilbudt, at folk kan få tilsendt planter (mod porto)- og så iih og åh! Dyb tavshed.

Er PostDK så for dyr? Eller er det mig? (Og hvorfor reagerer de så?!)
Jeg gider ikke det, der mere. Slut.

Planter kan fremover afhentes på min adresse, hvis jeg er hjemme/gider.

Det er da ærgerligt nok, men jeg vil hellere fremover smide dem på komposten, fremfor at få mailsvar- og aldrig høre mere. Det lader jo mig vente- på noget, der aldrig kommer.

Så sig da nej! At fortryde er mere ærligt.

Mvh
Tine- ærgerlig

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 15. oktober 2015 kl. 8.34

det samme her - jeg sender - det er bøvlet at finde et sted at sende fra når posthusene lukker alle vegne og portoen er heller at spøge med

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 15. oktober 2015 kl. 9.25

Jeg forstår jeres frustration godt. Sådan afskaffer man langsomt venlighed og beredvilighed til at ville dele med andre, som forveksler ens tjenstvillighed med "postordrefirmaer".
Ingeborg

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 15. oktober 2015 kl. 9.40

Kender det godt.
Man sender - og så hører man intet ..

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 15. oktober 2015 kl. 9.41

det var så et forkert billed.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 15. oktober 2015 kl. 11.35

Jeg er også stoppet, gider ikke at sende gratis, jeg svarer heller ikke på folks mail mere, vil folk have noget fra min hjemmeside må de betale for planter og porto, og pengene skal stå på min konto inden jeg sender.

Folk tror også mange gange det er Palles gavebod hvad angår stiklinger, vi har trods alt selv købt planterne engang,

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 15. oktober 2015 kl. 14.03

Jeg sender kun mod forudbetaling - det luger de useriøse ud.

Men jeg deler irritationen over, at mange ikke lige melder tilbage, når tingene er landet... Ind i mellem skriver jeg til dem, om der er noget galt, siden jeg ikke har hørt fra dem endnu - hvis jeg lige er i det hjørne :)

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 15. oktober 2015 kl. 14.59

Jeg deler planter med venner, familie og kolleger. Jeg ser det ikke som min opgave at hjælpe fremmede med at spare penge på plante budgettet. Jeg kunne måske finde på at dele en raritet med særligt interesserede, men ikke planter som kan købes i nærmeste havecenter.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 15. oktober 2015 kl. 20.03

Det er en fornøjelse at forære planter væk til andre haveejere, som kommer og henter dem. Så får man lige en havesnak og tit kommer der lige en plantegave med den anden vej, selv om man ikke har aftalt det. Eller en bakke med 6 æg fra havehøns, som jeg engang fik helt uventet. Snakken giver også mulighed for at fortælle lidt om erfaringer med at dyrke planten. Og når snakken går, får man del i den andens erfaringer.

Jeg vil derfor opfordre jer til at bruge Del Jorden, hvor langt det meste foregår med lokale afhentede planter og frø. Her er altid en god stemning og glæde.

deljorden.dk

Tag og skriv, at I ikke sender planter, men at de kan hentes efter aftale. Man behøver jo ikke at være hjemme - I kan sætte dem frem et aftalt sted på adressen.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 18. oktober 2015 kl. 18.37

Jeg har lige fået en forespørgsel på om, de xx bær vedkommende har smagt i en grøftekant... Smager dårligere end mine!

Nu er mine samme art. jeg har aldrig spist dem, det er vilde bær, jeg vil af med planterne, da de er i vejen. De tilbydes gratis (mod porto)- så: Smager de godt?! Er lige som ikke et spørgsmål, jeg forventer.

Det er jo ligessom dem, der vil have planterne! Næsten gratis. Om de smager godt!? Og bedre end dem, han åd i en grøftekant. Jo. det gjorde de sikkert.

Men smager de godt?! Og bedre end dem...

UACK!

Mvh
Tine- hvis sure sokker sikkert var bedre- end dem i grøftekanten

Nyt svar til emnet »Plantebytte- som folk ikke gider alligev«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Plantebytte- som folk ikke gider alligev

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider