Skrevet af: Anonym bruger, 15. oktober 2015 kl. 9.43
Min rosmarin i krukke har stået ude hele året sidste år. Jeg satte krukken under den overdækkede terasse. Her blomstrede den næsten hele vinteren og jeg kunne skære grene af den til mine juledekorationer i stedet for gran. Det ser ud til at det samme lader sig gøre i år.
Ingeborg
Skrevet af: Mette Lund, 15. oktober 2015 kl. 20.53
Ja, du kan prøve, men du kan ikke være sikker på, at den klarer det. Jeg har haft store rosmarinbuske, der var over 1 m. høje og brede, men så kom der en kold vinter med barfrost og så gik de ud. Men så kan man selvfølgelig bare begynde forfra igen.
Skrevet af: Karna Maj, 15. oktober 2015 kl. 21.08
Jeg har flere vintre haft rosmarinbuske, som har overvintret ude i bede med læ fra huse og stedsegrønne hække. Den største var også 1 m høj og overlevede tre vintre. Men så kom der en hård vinter, og den gik ud. Jeg har set en halvanden meter høj rosmarin, som havde overlevet 6 år på friland her på Lolland, men så gik den ud i en hård vinter.
Det afgørende skulle ikke kun være frost, men især at jorden ikke bliver for fugtig, og stående vand kan de ikke tåle i vinterperioden. Måske er det derfor, at det er lykkedes så godt sidste vinter under den overdækkede terrasse, og så var vinteren jo også mild.
Min overlevede også uden problemer gravet op og slået ind i drivhuset.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.