Forum

Syltning: hvor mange glas skal bruges?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 17. november 2015 kl. 11.15

Det er rart at vide, hvor mange glas man får brug for ved syltning.
Jeg har skrevet op, hvor meget lage der bliver, når man blander sukker og vand.
1 liter vand kan optage 600 gram sukker. Om det er helt korrekt tør jeg ikke sige, men det er det, jeg selv går ud fra. Jeg ved og har skrevet op, hvor meget de enkelte glas kan rumme.

Efter tabellerne her, kan man selv beregne, hvor mange liter lage man har brug for.

www.oddernettet2.dk/biavlerforeningen/Sukkerblandinger.htm#Blandingsforhold

Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 17. november 2015 kl. 13.25

Jeg bruger vægten som målestok. Jeg ved hvor meget frugt jeg har, og ved hvor meget sukker, jeg kommer i.
Derefter tæller jeg glas - nogle indeholdt 450 g og andre 900 g. Jeg regner med, at det bliver det samme med den nye produktion.
Og så tager jeg lidt ekstra for en sikkerhedsskyld (de findes jo i mange størrelser, de glas). Jeg har altid et glas eller to til overs. Det er værre at mangle et.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 17. november 2015 kl. 14.55

Jeg tror at jeg har skrevet noget vås, for jeg kan jo i "den lille grønne" læse, hvor meget lage der skal bruges til hvor mange gram frugt. Så man må gå ud fra, at den mængde lage vil dække frugten, uanset hvilke glas man bruger.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Syltning: hvor mange glas skal bruges?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Syltning: hvor mange glas skal bruges?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider