Forum

Genbrug af bambusespalier til grantræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. december 2015 kl. 22.18

Jeg har tidligere vist mine espalierede Ostara jordbær i en krukke, hvor jeg har sat bambuspinde langs kanten af krukken og bundet dem sammen foroven. Nu har jeg fjernet jordbærrene og har fundet på at flette grangrene ud og ind imellem bambuspindene så det blev til et lille grantræ. Til sidst havde jeg lavet en lang kæde af ståltråd med diverse kogler, fundet ved stranden. Den blev viklet omkring
træet. Til sidst pyntede jeg med sløjfer af gavebånd - (fordi vi skulle fejre en fødselsdag) og med en lille lyskæde med 50 LED lys, som går på batterier. Lyskæden koster 24 kr. hos dem der har Fix til efternavn. :-) Måske en ide til efterligning.
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. december 2015 kl. 22.20

Selv sådan en lille billig lyskæde til batterier kan se flot ud. Der er endda en timer på batterihuset, men hos os brænder lysene kun fra kl. 17 - 22. Af erfaring ved jeg at de 4 AA batterier holder mere end julemåneden.
Ingeborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. december 2015 kl. 0.06

Ja, jeg har virkelig fundet koglerne ved stranden i et sommerhusområde, selvom det lyder mærkeligt, men det er fyrretræskogler.
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 11. december 2015 kl. 9.48

Det ser rigtig fint ud Ingeborg. Jeg kan rigtig godt lide at pynten er "naturlig" og så lige med enkelte pift fra sløjferne.

Det er altid rart med lidt inspiration, vi kan jo ikke alle få alle ideerne.

Er glad for at høre at lyskæderne med batterier kan holde så længe, har selv overvejet dem, men har egentlig afskrevet dem, netop for ikke at skulle skifte batterier hele tiden. Men selvfølgelig bruger LED lys ikke ret meget strøm :o)

Nyt svar til emnet »Genbrug af bambusespalier til grantræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Genbrug af bambusespalier til grantræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider