Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. december 2015 kl. 20.42
I mange år har jeg næsten været ked af at et grantræ må lade livet for nogle få dages fornøjelse. Sidste år satte vi det dog ud på terassen og kunne nyde det derude i et par måneder (ædelgran), indtil jeg klippede grenene af til beskyttelse af løgvækster.
I år har vi fået rigtig lang glæde af vores juletræ. Det ble købt sidst i november, straks da vores "bondemand" begyndte salget. Vi satte det på fod og så stod det hele december måned med LED lys ude på terassen. Jeg havde købt 3 små lyskæder med 50 lys i hver. Lyskæden går på 4 AA batterier, og lyser i 8 timer, slukker i 16 timer. Det er faktisk vældig smart og hver lyskæde lyser endnu på de 4 batterier.
Da vi tog juletræet ind, tog jeg lyskæderne af og viklede dem omkring mine opstammede kugleliguster. Det blev næsten flottere end forventet. Nu er juletræet kommet ud på terassen igen og jeg regner med at det holder sig mange uger endnu, inden det igen blliver brugt til afdækning for forårssolen og barfrost.
Ingeborg
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 1. januar 2016 kl. 12.05
Godt nyt år, Ingeborg. Dine lyskugler ser meget smukke ud. Jeg beundrer din flid og ihærdighed, med at få alting til at tage sig så fint ud.
Her nåede jeg ikke at få lyskælden på juletræet inden det skulle indenfor og fejre jul.
Jeg havde godt nok taget tilløb en del af november og december. Da jeg endelig fandt lyskæden, som havde været bortgemt i årevis, frem, opdagede jeg at den var alt for lang - og jeg ville ikke gå ud og købe en ny.
Juletræet er det samme som sidste år. En koreagran i potte. Det kom ud igen 2. Juledag og vi håber, at det kan tage et år mere, inden vi planter det udenfor.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.