Forum

Okay- nu udløb sæsonen for afbrænding af

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. februar 2016 kl. 20.10

Haveaffald i min kommune. ;-(((

Men jeg har nu mange dele af mit brombærkrat, der er knastørt, så det er jo oplagt, at det betragtes som "tørt brænde". I stedet for at det ryger på en bunke mere, som jeg ikke aner, hvor jeg skal gøre af?

Jeg har pt ikke plads til skidtet, og flere bunker er upraktisk, da der heller ikke er plads til flere grenbunker. Så kan vi ikke få fældet, noget andet krudt..! (Aske-, mirabeller/krægeblomme- og hyldetræer.

Pt er nok ½ ryddet. Men jeg har altså nok 50 kubikmeter brombær . bunker (klippet op!), og en anseelig mængde småtræer/buske, der liggger til tørre.

Jeg burde jo have futtet af i går/i dag.Men det var for koldt. Vinden var kun rigtig i dag, og bål var jeg for øm og træt til.

(Min fysik er lavet af kagedej- tak for spørgsmålet!)

Mvh
Tine- norfynsk forår: Der pipler nogen uventede narcisser, tulipaner og krokus op.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 1. marts 2016 kl. 7.56

du må investere i en kompostkværn det er et fantastisk stykke værktøj - en kubikmeter grene bli´r til en spandfuld flis

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. marts 2016 kl. 9.25

Hej Tine
jeg tillader mig nu at lave et lille bål i haven, når det passer mig og ikke generer naboerne. Der står jo ingen steder skrevet at man ikke må lave et lille bål i haven til f. eks snobrød og hygge.
Iøvrigt er det nok ikke lige det politiet kører efter i disse tider.
Jeg gad også vide, hvem der har bestemt tidsrummet for afbrænding af haveaffald. Er det ikke fra 1. 12. til 1. 3. ? Hvis det var som i gamle dage, ville der ligge sne nu, som ville gøre afbrænding umulig.

Det er nu ikke alt der kan stoppes i en kværn vil jeg som kværnejer i mere end 25 år sige. Kristtjørn og seje ranker af brombær er ikke ok for vores ret store VIKING kværn.

Ingeborg

3 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. marts 2016 kl. 10.10

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 1. marts 2016 kl. 12.46

Hmm - er det ikke i strid med den irriterende bekendtgørelser, som ligger bag forbudet mod afbrænding af haveaffald?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 1. marts 2016 kl. 16.52

Hej Tine

Hvis du bor i Nordfyns Kommune - så må du stadig brænde af til og MED marts måned. Så du kan nå det endnu, hvis det er.

Men husk at gemme asken (den er jo ren og økologisk) og brug den til jordforbedring eller fliserens m.m. (husk det er basisk, så det virker som kalk = så kun mindre mængder af gangen i dine blomsterbede eller græsplæne - det frarådes at bruge på fx. grøntsager man bruger rå). ;-)

Mvh.
Ayoe - fra Nordfyn. ;-)

politiken.dk/forbrugogliv/boligogdesign/bolighaven/boligsporgsmaal/ECE2173089/soeren-ryge-udfordrer-raad-om-aske-fra-braendeovnen/

Nyt svar til emnet »Okay- nu udløb sæsonen for afbrænding af«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Okay- nu udløb sæsonen for afbrænding af

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider