Forum

Havearkitekt eller?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Emil H., 8. marts 2016 kl. 21.16

Hej

Vi har en stor have/grund på lige omkring 8000 m2 og overvejer at betale for en havearkitekt til at lave en haveplan + bud på terrasse.
Vi vil helst starte rigtig og få en god sammenhæng mellem hus og have.

Er der nogen som har erfaring med en dygtig havearkitekt?

Vh Emil

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 9. marts 2016 kl. 8.23

Jeg vil ikke anbefale en specifik havearkitekt, men jeg vil råde jer til at bruge noget tid på at tjekke forskellige havearkitekter ud.

Det handler meget om at finde en som man kan fornemme tænker i de retninger man godt selv kan lide - en havearkitekt er aldrig fuldstændig objektiv, men er præget af sine egne præferencer.

Selvfølgelig kan den dygtige havearkitekt spore sig ind på kundens ønsker, men det bliver aldrig godt hvis du er til romantisk landbohave og arkitekten elsker minimalistisk havedesign ;o)

Og så er det en rigtig god ide at forberede sig grundigt, dvs. tænke over, og gerne skrive ned hvad man selv har af forestillinger om hvad der skal være i haven. Er der noget af det eksisterende der SKAL bevares? Noget der KAN bevares? Noget der SKAL væk? Planter I rigtig gerne vil have? Hvor meget pasning skal der være? osv. osv.

Jeg brugte meget tid på disse ting, men især på at finde den rigtige havearkitekt til mig, og derfor blev resultatet også rigtig godt.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina K., 9. marts 2016 kl. 14.59

Jeg er stor fan af Kjeld Slot - uden dog selv at have havestørrelse eller råd til ham ;-)

Men du kan jo se, om det han har lavet tiltaler dig?

kjeldslot.dk/

Hilsen Tina

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Emil H., 10. marts 2016 kl. 15.30

Ja, vi skal helt sikkert forberede os grundigt. Så vi selv ved hvad vi ønsker og ikke ønsker. Vi må igang med at lave en lang liste.

kjeldslot.dk ser rigtig spændende ud, tak for det :)

Vi har også kigget på unikahaver.dk, som vi også syntes har skabt nogle flotte haver.

Nyt svar til emnet »Havearkitekt eller?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Havearkitekt eller?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider