Forum

Pawpaw Erfaringer gjort i DK

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tom Elsing, 8. marts 2016 kl. 23.53

Jeg er meget interesseret i at høre om erfaringer med pawpaw (Asimina triloba) under forskellige danske forhold. jordtyper og klima.. Jeg tænker på at etablerer en stor skovhave og forberedelser har være i gang i nogle år, med div podninger. Men især pawpaw har jeg forelsket mig i.. Har set af flere herinde har pawpaw i tidligere indlæg.. bla fra en Erik Laugesen, nogen der kender ham? Jeg vil meget gerne ud og besøge og se forhold om muligt..

MVH Tom Elsing

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 9. marts 2016 kl. 8.26

jeg bor på det lune Røsnæs og her er der heller ikke varmt nok om vinteren - de dør

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.K. Rasmussen, 9. marts 2016 kl. 20.35

Hej Tom.

Skriv eller kontakt evt. Lars Westergaard, www.westergaards.dk/pawpaw/prima1216

Han er vist manden man skal tale med om den slags:-)

Venlig hilsen
Anders

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Elsing, 9. marts 2016 kl. 21.07

tak for tilbagemeldinger.. :-)
Jeg har faktisk allerede de sorter Lars har, hjælper ham af og til med podning. Og han ved virkelig meget om emnet, men det var lige så meget for at høre andre erfaringer. Især fra over vestpå.. Mine pawpaw står i baljer da jeg ikke har fundet den helt rigtige ejendom til projektet endnu.. Jeg kigger mod midt og vest Jylland af hensyn til priser på jord..

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan E, 11. december 2018 kl. 19.22

Jeg tillader mig lige at genoplive denne gamle tråd - i håb om nogen påny vil berette om deres erfaringer med denne frugt (plantning, sorter, udbytte, vækst mm.).

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 12. december 2018 kl. 17.05

Hej Jan E.

Hvis du har adgang til Facebook vil jeg anbefale dig at melde dig ind i gruppen nederst på billedet. Knud er administrator og gøre i rigtig mange sjove planter og frø. Lige fra besynderlige krydsninger af diverse bærbuske og til Paw Paw, som du efterlyste. Han havde sået ca 500 af dem på et tidspunkt. Hvordan det er gået ved jeg ikke. Knud kender en masse steder, hvor man kan købe frø og planter og for sjældne frø send fra bl. a Rusland.

Det er et krybtisk navn på en have gruppe og jeg ved hellere ikke helt, hvad det dækker, hvis det skal oversættes, men ellers Knud også god for en frisk bemærkning.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan E, 12. december 2018 kl. 19.04

Søren, tak for tippet!

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 20. november 2019 kl. 14.44

ADVARSEL

Der har ligget en tråd i 10 år i databasen og reklameret for Paw Paw, men den blev slettet kort efter, at jeg skrev dette:

Citat:
------------------------
Det bliver umiddelbart et nej fra mig. Jeg frygter, at træet og frugten er sygdomsfremkaldende.

Generelt vil jeg gerne med lang tilbagevirkende kraft opfordre til meget større skepsis, når det handler om introduktion af eksotiske frugter på det danske marked.
------------------------

Jeg tror ikke, at moralen er sådan, at man gerne må sprede nyheder om nye planter, og hvor man kan købe dem, der må blot ikke gemmes informationer om, at de er usikre, og hvis det senere oplyses, så må ingen kunne se, hvem der joggede i spinaten. Derfor undrer jeg mig lidt og prøver igen her for at få budskabet igennem.

Nyt svar til emnet »Pawpaw Erfaringer gjort i DK«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Pawpaw Erfaringer gjort i DK

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider