Forum

Erfaringer med frugttræer i midtjylland.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tom Elsing, 10. marts 2016 kl. 23.36

Hej. Jeg søger erfaringer med frugt og nøddetræer i Midtjylland på de sandet jorde. gerne omkring Brande, Sønder Omme og Billund. Jeg kigger efter et sted at starte en skovhave med mange forskellige arter og vil meget gerne høre erfaringer gjort i dette område.. Måske endda et besøg..

vh Tom Elsing

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 11. marts 2016 kl. 9.21

Hej Tom.

Jeg har en lille 'skovhave' (7.000m2.) inde i Tarm. Det er barske forhold, som vi byder frugttræer herude mod vest, - men det kan lykkes, med tålmodighed.
Jeg vil råde dig til at få fat i noget LER. Hvis du fylder et par skovlfulde LER ned i plantehullet, så vil du give træerne en god start. :)
Hvis der er LÆ, hvor du planter, så har du bedre muligheder, end da jeg startede. Et tyndt lag heste - eller andet velomsat møj, kan hjælpe at holde på fugten ved træerne.

mvh James Feldskou, Tarm

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Elsing, 12. marts 2016 kl. 20.36

Hej James. Mange tak for dit svar.. Ja jeg ved godt det ikke er det mest oplagte sted, men spændende med en udfordring som du tydeligvis har taget imod.
Hvilke arter har du, eller det for omfattende at nævne.. Gør du noget for pH.? Jeg går ud fra at du nævner ler af hensyn til at holde på vandet, jeg overvejer kunstvanding..

MVH Tom

Nyt svar til emnet »Erfaringer med frugttræer i midtjylland.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Erfaringer med frugttræer i midtjylland.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider