Forum

Fra urskov til have

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette, 11. november 2004 kl. 19.40

Hej

Jeg har netop købt en grund hvor jeg ønsker at bygge et fritidshus. Grunden er svært bevokset med buske, træer og forskellige former for gevækster. mod vejen er der dog nogen græs, men dette ser ud til at være af blandet herkomst så dette bør nok skiftes ud med noget nyt. Bag huset er der ingen græs kun den blandede beplantning med et skovbunds og kratlignende udtryk.

Jeg har aldrig ejet en have, og er absolut novice og arbejdet virker både stort og uoverskueligt. Er der nogen der har tips og ideer til hvordan jeg griber det an på mest overkommelig måde samt hvornår og hvordan jeg skal begynde, og hvordan jeg kommer af med det hele.

Det foreløbige mål er at fjene alt hvad fjernes skal for derefter at så græs over det hele, og anlægge evt. bede senere. Grunden skråner en del.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 12. november 2004 kl. 11.39

Tillykke med nyerhvervelsen.

Og så – af egen erfaring – slap af, nyd det kommende forår og sommeren og grav kun det op du er sikker på hvad er og som du ikke vil ha'' i din kommende have.

Jeg startede på samme måde som du skriver, jeg smed alt ud og såede græs over det hele, for så kunne jeg bedre planlægge hvor jeg ville ha'' hvad, – men ak, da min nye nabo viste mig billeder han havde taget tidligere af alt det jeg havde, gravet op, ohh skam.

Jeg går nu og venter på at de stauder og buske jeg har købt i dyre domme skal vokse sig store og det tager l a n g tid, havde jeg dog bare sparet på energien.

Så mit råd er: slap af – se hvad der egentlig står på din grund inden du begynder med spaden. Der er jo masser af andet man kan gå igang med, rens hækken – byg huset – dyrk lidt tomater i potte.

Nyt svar til emnet »Fra urskov til have«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Fra urskov til have

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider