Skrevet af: Bente Arberg, 10. april 2016 kl. 8.23
Hej. Jeg har et oliventræ som havde det fint da jeg i november placerede det i et koldt og lyst stort vindue uden opvarmning. Det har i løbet af vinteren tabt nogle få blade. For tre uger siden i slutningen af marts satte jeg det ud på terrassen mod syd. Det får således meget lys og sol og står rimelig i læ. Gennem vinteren har jeg næsten ukendt vandet det. Efter det kom ud har jeg givet det en god slat en enkelt gang. Alle visne blade er stadig på og sidder rimelig fast. Hvad sker der? Kommer der liv i det igen? Alle indlæg jeg har læst på nettet handler om, at træet har smidt alle blade men mit har faktisk været ok sødt med de visne blade gennem vinteren. Hilsen Bente
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 10. april 2016 kl. 8.56
Hen Bente. Din Oliven må have været løbet tør for vand på et tidspunkt i vinteren. Så bliver bladene tørre og bliver siddende. Men den kan nu godt være i live endnu. Prøv at skrabe i barken og se om den stadig er grøn. De nye blade vil så komme frem inden for den næste måneds tid.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.