Forum

Anlæggelse af græs

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christina Pedersen, 18. april 2016 kl. 11.18

Hej kære hjælpsomme sjæle.

Sidste år købte vi en kondemneringsgrund (dvs. en grund hvor der tidligere har ligget et hus, som nu var blevet raget ned). Grunden var helt vokset til med træer, buske, græs og div. Vi fik fældet træerne og buskene, samt fjernet div. andre ting og nu har vi bygget et skønt hus og lagt masser af fliser.

Nu vil vi gerne have græs i resten. MEN i jorden er der stadig mange større rødder OG det største problem er, at der stadig ligger gamle murbrokker og andet affald fra det forrige hus, så snart vi graver bare 20 cm ned i jorden.

Efter anlæggelse af terasse mv. har vi indset, at vi godt kunne bruge ca. 10 cm muldjord overalt.

SPØRGSMÅL: Hvordan skal vi gå til sådan en opgave? Kan vi blot lægge muldjord ovenpå den nuværende jord og så plante græs? Eller skal vi fræse jorden inden vi lægger muldjord på?

Håber nogen kan være behjælpelige?

De venligste hilsner
Christina

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 18. april 2016 kl. 13.14

Jeg ville få grubbet, da der jo har kørt store maskiner, der maser jorden sammen.

Rødderne- vil forsvinde over tid 5-10 år cirka (stedsegrønne er længe om det!).

Men tænk! Din grund lyder som min indkørsel, hvor der i tidens løb er lagt ganske mange brokker. Min drøm om en række sargents æble- ER opgivet. Den er eller grøn -indkøtslen. Men ikke til at få en greb/spade i.

Hvis der kun skal være græs- så ville jeg nok få kørt muld på. Men træer og buske- der skal du grave store huller- og løsne jorden godt i dybden.

Mvh
Tine- held med det! Og overvej højbede til det andet (blomster mv).

Nyt svar til emnet »Anlæggelse af græs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Anlæggelse af græs

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider