Forum

Frostbeskyttelse til krukkeblomster

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. april 2016 kl. 14.04

Måske kan nogen have glæde af min ide til hurtig beskyttelse af krukkeblomster, når uventede frostgrader truer.
Fra nogle gamle plastpresenninger har jeg syet nogle store hætter lige til at trække over planterne i krukkerne. Hvis man ikke har gammelt materiale, har Jem&Fix billige presenninger man kan sy af.

Systemet er enkelt: klip en stor cirkel og sy en lang lige strimmel fast i kanten. Afhængig af hvilke planter og krukker de skal bruges til, har jeg klippet huller i siderne, så bambuspindene kan komme ud - og luft ind/ud. Desuden har jeg nogle med huller i toppen. Men se selv på billederne og lav dem sådan at de passer til dine krukker. Jeg bruger dem også som en slags »drivhus« på forsommeren. Hætterne kan hurtigt tages på og af om dagen.

Det gode er, at de kan bruges i årevis.

Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. april 2016 kl. 14.05

Her er det min flettede pil med de nyudsprungne blade, der skal beskyttes. Fordi planten er høj, har jeg stukket bambuspindene ud gennem "udluftningshullerne".
Ingeborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. april 2016 kl. 14.11

Jeg købte pileflettræet, fordi jeg syntes at det var sjovt og jeg gerne se dets udvikling.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. april 2016 kl. 14.16

Og her er beskyttelsen til min opstammede Heliotrop, som for 3. år har overvintret i garagen og lige er kommet ud i lyset. For mig er det ingen sommer uden duften af Heliotropen, især om aftenen, når vi nyder terasselivet. Hætterne kan som det ses på billederne bruges på forskellig måde. Ved lave blomster har jeg et par stykker, som passer præcis ned om krukkernes tykkeste sted. Dem bruger jeg gerne i forsommeren som små drivhuse,
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Frostbeskyttelse til krukkeblomster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Frostbeskyttelse til krukkeblomster

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider