Skrevet af: Helle L., 26. april 2016 kl. 20.05
Suk... Hvilket vejr....
Efter at have læst 2 gode tråde herinde om jordbær, plantede jeg ivrigt nye sorter om drømte om sommer og glade børn i haven.
Nu går mine små søde piger (3 og 6 år) rundt i haven - dog stadig glade - og synger fra "Frost" - "Skal vi ik' byg en snemand?".
Jamen..... Hva' er meningen?
Skrevet af: Anonym bruger, 26. april 2016 kl. 20.55
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anonym bruger, 26. april 2016 kl. 20.59
Skrevet af: Tilde P., 26. april 2016 kl. 21.09
Et gammelt ord siger, at April er at ligne med en ung pige. De skifter begge kjole hver anden dag. :-)
Skrevet af: Anonym bruger, 26. april 2016 kl. 21.26

Skrevet af: Mogens; E., 26. april 2016 kl. 21.29
Lad os få Voldborg tilbage - vejret var bedre den gang.
Skrevet af: Mette Lund, 26. april 2016 kl. 21.35
Suk, du har helt ret. Mine peberplanter er ved at hoppe ud af potterne, men jeg tør ikke sætte dem ud i drivhuset.
Skrevet af: Tilde P., 26. april 2016 kl. 21.37
Og rådyr ligner en sæk mølædt "etellerandet" inden de får skiftet til den fine røde sommerpels :-)

Skrevet af: Iben H., 26. april 2016 kl. 22.34
Min ældste datter har fødselsdag på fredag, så jeg kan altid huske vejret i slut april. Sidste år var i Zoologisk Have i sommerkjoler og bare ben. Det skal vi nok ikke i år...;-)
Skrevet af: Mette Lund, 27. april 2016 kl. 6.20
Men måske skal man se det fra den lyse side:
Løgplanternes blomster holder længere
Os der har pollenallergi slipper lettere gennem sæsonen
Og det bliver vel for p..... snart varmere, medmindre vi går en istis i møde
Skrevet af: Mette Lund, 27. april 2016 kl. 6.21
Øhhh istid i møde- der må have været en sætternisse på spil :)
Skrevet af: Anonym bruger, 27. april 2016 kl. 13.44
Jeg har en lille havedagbog. På en af de sidste sider står der med kæmpebogstaver: SÅ IKKE NOGET INDENFOR FØR 15. APRIL.
Jeg har hverken drivhus eller køkkenhave og har i år sået Tagetes Vanilla F 1, Petunia double cascade, Ananaskirsebær og Persille dn 1. april.
Jeg har troligt flyttet dem fra øst til syd til vest til LED i køkkenet hver dag. Planterne ser også fine og kompakte ud uden at være ranglede.
Men bære frem og tilbage hver dag, det gider jeg ikke mere. Når jeg så ser, hvor alt for billigt man kan købe sommerblomster nu, tror jeg at jeg har hjemmesået for sidste gang i år.
Iøvrigt tror jeg at gartnerierne lever af de blomster, folk planter ude nu og som næsten er dødsdømte, så man må købe en ny portion blomster om nogle uger.
Jeg planter aldrig ud før omkring pinse, som endda er meget tidlig i år.
Ingeborg

Skrevet af: Mogens; E., 27. april 2016 kl. 15.59
Det er det samme hvert forår. Havefolkets tålmodighed bliver sat på prøve.
Selv i maj måned kan kolde nætter ødelægge de små planter.
Mine tomat planter kommer først ud i det fri omkring 1. juni.
Jo senere jeg sår - jo hurtigere kommer det op.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.