Skrevet af: Ayoe B. P., 20. maj 2016 kl. 9.46
Jeg vil blot oplyse om hvordan det står til i EU, med Glyphosfat-forhandlingerne (bl.a. Round Up).
Som det ser ud nu, så har Frankrig på forhånd meldt ud, at de vil forbyde glyfosfat uanset udfaldet og flere andre lande overvejer at følge trop inkl. Tyskland. ;)
www.information.dk/udland/2016/05/intet-eu-flertal-roundup
Skrevet af: Anonym bruger, 20. maj 2016 kl. 10.08
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. maj 2016 kl. 13.25
man kan påvirke politikerne ved at deltage i CAMPACT Organisationen. Indtil torsdag i denne uge skulle de indsamle 450.000 underskrifter i protesten mod RU og nåede tallet. Jeg har været medlem af CAMPACT i flere år. Har vi en lignende organisation herhjemme?
Ingeborg
Skrevet af: Tilde P., 20. maj 2016 kl. 15.54
Skrevet af: James F., 20. maj 2016 kl. 17.54
Hvad er det du gerne vil fortælle Tilde P. ?
Mvh Jr.F.
Skrevet af: Tilde P., 20. maj 2016 kl. 18.36
@ JR. F.,
Det multinationale firma ,Monsanto, har lige fra starten været et større "hadeobjekt" end deres glypfosatprodukt.
Der er måske forandringer på vej nu.
Skrevet af: Tom Andersen, 20. maj 2016 kl. 19.09
En syg forretningsidé bliver ikke mindre syg af at skifte ejer.
I fremtiden bliver det måske ikke kun salg og brug af giften og de tilhørende gifttålende GMO-afgrøder der tjenes meget store penge på - også medicin til behandling af ofrene ?
www.gmwatch.org/news/latest-news/16962-bayer-offers-to-buy-monsanto-in-global-agrochemicals-shakeout
Skrevet af: Ayoe B. P., 20. maj 2016 kl. 19.48
@ Jr.F .... Tilde P. hopper i med begge ben hver gang. ;)
@ Tom A:
Måske bliver Tilde P. lettere skuffet, hvis EU måske forbyder den sammenlægning, af hensyn til monopollignende tilstande.
Dog er det næppe den tyske regering, der vil stoppe den handel - de ser klingende mønt til skattefar i farvandet. :-/ ;)
Skrevet af: Claus K Madsen, 20. maj 2016 kl. 23.24
Tilde, Bayer har alt andet lige en langt mere belastet historie end Monsanto. Men selvfølgelig, så længe der ikke er gået sport i at lave hade videoer om dem youtube så betyder fakta måske mindre.
Skrevet af: Tom Andersen, 20. maj 2016 kl. 23.51
Det kommer forhåbentligt:
www.youtube.com/watch?v=vO9iUUzaaNE
Skrevet af: Tilde P., 21. maj 2016 kl. 0.04
@ Claus K Madsen,
Jeg har været med fra før det hele startede med Monsanto og deres opdagelse af glypfosat. Monsanto var et af de amerikanske multinationale selskaber, der blev lagt for had i de politisk korrekte samfundsgrupper under Vietnamkrigen. Det hænger så stadig ved.
Og så er jeg da bedøvende ligeglad med hvem der laver glypfosat nu. Ceminova, som indtil for nylig var delvis ejet af Århus Universitet, har en stor produktion med deres egne navne.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. maj 2016 kl. 0.10
Lad os håbe at det går samme vej med RU, SOM DET GJORDE MED PRÆFIX. Hvor længe var det på markedet, før det blev forbudt? Jeg husker at man snakkede om at det kun kunne trække 2-3 cm ned i jorden. Det var før jeg havde råd til den slags, så det var et held for min lille del af jordkloden.
Ingeborg
Skrevet af: Claus K Madsen, 21. maj 2016 kl. 0.16
Tak Tilde, jeg ved skam alt det. Jeg har set fabrikken på Harbøre tange som studerende. Ganske imponerende at se krystallinsk glyphosat i pallesække...
Skrevet af: Tom Andersen, 31. maj 2016 kl. 17.06
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.