Forum

Min bananpalme har blomst

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Andreas Weiss, 24. maj 2016 kl. 20.16

Hej alle, min 4 år gamle bananpalme har sat blomst, kæmpe rød blomst, men masser af fine små hvide blomster i, det ligner lidt af de små hvide blomster, ( brander af ) ligner de visner? Den sætter små hvide blomster mellem de røde blomster blade, er der nået jeg kan gøre for at de små hvide blomster holder længere og muligvis bestøve dem? Selve planten har sat ca, 20 nye skud, skal de fjernes eller er det lige meget?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas Weiss, 24. maj 2016 kl. 20.18

Hele planten

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 24. maj 2016 kl. 21.43

Det er ikke en palme men en plante , den vil aldrig give bare noget der bare minder om bananer , men den er meget dekorativ.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. maj 2016 kl. 21.45

Det er en flot plante. Fat en lille blød pensel og kør forsigtigt fra blomst til blomst (sådan gør insekterne). Det er normalt at når en banan får blomst, dannes der nye sideskud. Når den gamle plante har dannet bananer dør planten, og de nye skud vokser hurtigt op. Men 20 nye skud er for meget. Jeg ville klippe 15 af nede ved jorden, og så kun beholde de 2 bedste. Eller prøv forsigtigt at grave et par stykker op, til en anden potte.
Du må snart finde en større potte, for der bliver trængsel. Bananplanter er meget tørstige. Når bladene sveder, har den det godt. Hold bladene væk fra vægen, for sveden laver skjolder. Til næste år skal du bore hul i loftet.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 25. maj 2016 kl. 17.26

Bananer, som er en slags græs, dør, når de har sat frugt. Hvis du fortsat vil have bananplante(er) kan du til den tid fordele de små planter i hver sin potte.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas Weiss, 25. maj 2016 kl. 21.02

Mange tak for svar alle sammen, og blev meget klogere op Palme og plante, tak, er det slet ikke muligt at få bananer på planten? Den meget vand, ca 3-4 l næsten dagligt, den store græder næsten ikke mere, skal den have mere vand eller skal jeg fjerne en del af de skud? På for hånd tak.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 25. maj 2016 kl. 21.53

Andreas.
Læs lige nr. 3 igen.

Nyt svar til emnet »Min bananpalme har blomst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Min bananpalme har blomst

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider