Skrevet af: Steen Hegelund, 29. maj 2016 kl. 14.13
Hej
Vi har for 2 år siden overtaget et gammelt hus med en lækker gammel have. Vi er dog ikke så meget til den 5 metet høje kristjørn som står i forhaven. Som vi gerne vil have skiftet ud med et japansk kirsebærtræ eller noget lignende med blomster.
Kan man flytte træet og dermed måske endda sælge det. Det ville godt nok være synd bare at fælde.
Jeg glæder mig til at høre fra jer.
Skrevet af: Ayoe B. P., 29. maj 2016 kl. 15.28
Selvfølgelig kan man det. Se fx. her..... og måske har de endda en kunde på venteliste til et træ som dit? ;)
www.gronteknik.dk/artikel/1570-selvfolgelig-kan-man-flytte-traeer
Skrevet af: Anonym bruger, 29. maj 2016 kl. 17.21
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Tilde P., 29. maj 2016 kl. 17.35
Hej.
Jeg ville ikke betænke mig ret meget mere end eet sekund med at fælde det træ.
Det er et almindeligt træ, og du har ikke noget særligt forhold til det. Du har ikke selv plantet det og ikke set det vokse op.
Det vil give et gevaldigt rod, hvis det skal flyttes, og kan du være sikker på at en evt. køber vil afholde alle udgifter? Det kan blive en meget dyr fornøjelse.
Skær det ned til 5cm under jordoverfladen. Kør det hele på genbrugen eller et andet sted, og plant så det, du ønsker.
Det kan nås endnu i år.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.