Skrevet af: Andreas Jørgensen, 29. maj 2016 kl. 20.18
Min kone og jeg har besluttet os for at skifte vores gamle træflagstang ud, da den er ved at være noget trist at kigge på. Den trænger til at blive malet, men nu vil vi altså skifte til en glasfiberstang.
Vores gamle flagstang er 8 meter og som jeg læser på flagstangspriser.dk/flagstang-hojde passer den til vores hus som er 6 meter højt.
Vi vil dog gerne have et større flag og overvejer derfor en glasfiberflagstang de er 10 meter i stedet.
Er der nogen der har erfaring med om det ser dumt ud? Eller hvorfor man "normalt" vælger en flagstang på 8 meter til et 6 meter hus?
På forhånd tak.
Skrevet af: Mogens; E., 29. maj 2016 kl. 21.03
Flagstangen bør rage et godt stykke op over husets tag samt det meste af beplantningen på grunden, så flaget er synligt fra vejen. 1½ til 2 meter højere end husets tagryg er en passende højde. Det ser mest harmonisk ud.
I de fleste parcelhushaver passer en flagstang på 7, 8 eller 10 meter som regel godt. Huse, der ligger på større grunde, kan sagtens have en flagstang på op til 12 meter.
En flagstang kan let blive for høj, som på fotoet.
Skrevet af: Lone Brems, 29. maj 2016 kl. 21.09
Hej Andreas Jørgensen
Hvis i har indkredset hvor stort Jeres nye flag skal være kan www.danmarkssamfundet.dk være det helt rigtige sted at finde frem til en passende højde på flagstangen.
Danmarkssamfundet formidler på hjemmesiden diverse cirkulærer og forordninger som regulerer udformning og anvendelse af Dannebrog.
Venlig hilsen
Lone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.