Forum

Hvad er disse

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Hansen, 4. juli 2016 kl. 11.13

Har fundet frø på Tenerife som har givet nogle flotte planter,men kan nogen fortælle mig hvad det er for nogen.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 4. juli 2016 kl. 12.20

Umiddelbart tænker jeg de 2 bagerste er (t.h) olieplante
(t.v) pigæble. I så fald 2 giftige planter.
Den lille forreste har jeg ingen bud på.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 4. juli 2016 kl. 12.28

Forrest, laurbær (prøv hvordan den dufter), bagerst tv. måske aubergine, bagerst th. tror jeg også er en kristpalme.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 4. juli 2016 kl. 14.35

Ja, den bagerst t.v. ligner mine auberginer og den forrest ligner min laurbærbusk.... den bagerst t.h. med kraftig fligede blade kender jeg ikke. :)

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Møller, 4. juli 2016 kl. 17.28

Den forreste er den tenerifske udgave af ficus benjamin, jeg lavede 25 planter sidste år, men smed dem ud, da de blev for ranglede pga lysmanglen herhjemme om vinteren. Jeg har en masse frø liggende af dem, hvis nogen er interesserede. De er meget villige til at spire. Jeg prøvede både at lægge i vand og så direkte i fugtig jord og alle kom op. Men vinterens korte dage er deres achilleshæl. På Tenerife er der lys ca 10 timer selv i december
Vh Jette, som er dernede hver vinter
Ps I år har jeg små planter 5 cm ca af orkidetræ, og en del små agaver, jeg deler gerne ud så længe lager haves

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 4. juli 2016 kl. 17.30

Hej Jørgen den plante der står til højre, er en meget giftig plante der hedder Rizinus, den forreste ligner meget en Eucalyptusart jeg har set på Madeira. Hilsen Henry G.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 4. juli 2016 kl. 17.41

Hej Jette da du tilbyder det vil jeg gerne bytte en af mine Annona og/eller Eucalyptus planter for et orkidetræ. Send gerne svar til hego@live.dk Hilsen Henry G.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 4. juli 2016 kl. 17.52

Olieplante, kristpalme eller Ricinus... Det er ord for den samme plante og ja, den er giftig.

Efter at have googlet "Ficus benjamina" må jeg sige at den ligner ægte laurbær meget. Jeg tror nu stadig mest på laurbær pga. farven på stilken. Som sagt, duft dig frem.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Hansen, 4. juli 2016 kl. 19.51

Tak for jeres forslag jeg venter spændt på de vokser noget mere.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 4. juli 2016 kl. 22.27

Hej Jette.
Jeg er også intersseret i et orkidetræ hvis du har rigelig af dem og vil af med dem . Jeg har desværre ikke noget at bytte med . Jeg dækker naturligvis portoen.
Venlig Hilsen Søren.

ps Send mig en besked på soren.duun18@gmail.com så skriver du direkte til mig på tlf .

Nyt svar til emnet »Hvad er disse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvad er disse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider