Skrevet af: Per Fjelkstrup, 6. juli 2016 kl. 22.40
Hej
Min ligusterhæk var blevet ret trist at se på. Derfor skar jeg den ned til 5 cm over jorden her i April. Allerede nu ser den fin ud. Den er 30-40cm høj.
Men spørgsmålet er nu, hvornår jeg skal begynde at klippe spidserne af de nye skud, så de kan dele sig. Skal det gøres allerede nu, eller skal den have lidt mere ro, inden man klipper forsigtigt første gang.
Jeg håber der er nogle eksperter, der ved alt om ligusterhæk :-)
M.v.h.
Per
Skrevet af: Anonym bruger, 6. juli 2016 kl. 22.48
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Per Fjelkstrup, 6. juli 2016 kl. 22.59
Ok, tak for svaret.
Ja, det ser ud til at der er masser af nye skud.
NB Beklager at jeg skrev "tilbageskridt". Det skulle naturligvis have været "tilbageskæring". Automatisk stavekontrol lever somme tider sit eget liv.
M.v.h.
Per
Skrevet af: Anonym bruger, 6. juli 2016 kl. 23.03
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Per Fjelkstrup, 6. juli 2016 kl. 23.09
Ja, det er en tynd elegant hæk jeg gerne vil have. Så jeg prøver at studse den lidt nu.
M.v.h.
Per
Skrevet af: Henry G., 7. juli 2016 kl. 18.12
Hej Per plantemæssigt er det bedste du kan gøre nu, er at klippe din hæk i toppen i forskellig højde, klip ca 1/3 ned til 20cm, 1/3 til 30 cm og den sidste 1/3 tager du kun spidsen, på den måde får du en hæk der er stabil og kan tåle al slags vejr. Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.