Forum

Skader på drivhuse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 15. januar 2005 kl. 6.51

Kære Redaktion!

Det er mit indtryk, at der er sket skader på adskillige drivhuse landet over i forbindelse med uvejret.

Derfor vil jeg opfordre til, at der laves en undersøgelse, som belyser omfanget.

Undersøgelsen må gerne fortælle, om man har fået skader eller ej samt omfanget af skader (mindre, stor, total)

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

PS! Uanset resultatet af mit forslag vil jeg opfordre læserne til at bidrage til emnet.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 15. januar 2005 kl. 12.58

Hej Ole
Man kan jo altid lave en undersøgelse. Men jeg forstår ikke hvorfor man skulle lave en undersøgelse over om stormen har forårsaget skader på drivhuset og omfanget af skaden. (hvormange glas der gik i stykker?)
Nu har jeg ikke drivhus, men jeg forstår ikke hvilken glæde jeg eller andre har af at vide hvormange og hvor store skader andres drivhuse har.

Det er ikke for at forklejne et evt. godt forslag, men jeg forstår det simpelthen ikke.

Hvad jeg derimod kan se fordele ved er om man evt. kunne stykke nogle at drivhusene sammen til et nyt. Så kunne man måske få lov til at afhente dem og få et drivhus med transportudgifter.

Er det det der er ideen, med en undersøgelse?

Jeg kunne godt tænke mig et drivhus, så stort, at vi også kunne bruge det til at sidde i, altså ca.10m2 eller mere.

Hilsen Helle-Sofie
P.S. her ses så udbyttet af den (min simple) reflektive tanke beskrevet.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Andersen, 16. januar 2005 kl. 14.38

Man kunne måske have glæde af at vide hvilke drivhuse det gik værst ud over. Vi så i 1997 hvordan naboens nye drivhus(nyt boligområde) lagde sig ned, så da vi nogle år efter ville have drivhus købte vi et juliane med kraftige profiler.Om det er det der gjorde det, eller om det var andre forhold ved jeg ikke, men vores fik ikke så meget som en revne i stormen.

Og naboen mistede nogle ruder.

Vi bor i Thy tæt på fjorden,så det er et sted hvor vinden tager fat

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 16. januar 2005 kl. 15.30

Det kunne bestemt også være en god årsag til at fortælle om skader på drivhuset.

Hilsen Helle-sofie

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: BN, 18. januar 2005 kl. 16.11

Jeg har et drivhus: juliane "jubilæumsmodel" 10 m2, med 6 mm polycarbonat. Jeg mistede 2 lange tagruder i stormen. Vi valgte ikke at fæstne vore ruder med silicone, da vi satte huset op – da vi muligvis vil skifte til glasruder senere. Min søster har et drivhus magen til – polycarbonatruder fæstnet med silicone – og hun har ingen skader. Tilfældigt eller?

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne C, 19. januar 2005 kl. 21.52

Jeg har også en Juliane 10M2 fra 1996, som ingen skader fik i 99, men stort set al glas på siderne er blæst ud nu i januar. Dem der satte drivhuset op, havde ikke brugt silikone på siderne kun på taget, og det er intakt.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 20. januar 2005 kl. 15.18

Jeg har et næsten antikvarisk drivhus fra 1977 – Tjærebog hed producenten. Her er aldrig blæst en rude ud,og det er ikke fuget med noget som helst, glasset ligger på gummilister og er sat fast med clips.

Men min have har god læ fra alle sider, så stormen bliver bremset. Og jeg tror, at det har noget at sige med læ. Når der sker noget i den ene storm og ikke i den anden, så skyldes det jo ofte at stormen kommer fra en anden retning.

Dermed siger jeg ikke, at der ikke kan være modeller, som er mere stormfaste end andre. Men hvis vi skal kunne sige noget om det, så skal vi have enstørre undersøgelse over alle modeller, samt vi skal vide, hvor mange der står af hver model i Danmark, for at vi kan se om den ene model måske er mindre stormfast end en anden.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Carlsen, 29. januar 2005 kl. 21.20

Jeg var uheldig at miste mit nye drivhus i stormen. Det var af polycarbonat med alluminiumslister sat fast på stålsokkel. Hele drivhuset rev sig løs fra soklen og var på vej ind til naboen. Jeg fik fat i det og tøjret det med reb, men da stormen var ovre var det meste af drivhuset mast og helt forvredet.Det var ærgeligt da jeg ikke nåede at få taget det i brug.

Hilsen Kirsten

Nyt svar til emnet »Skader på drivhuse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Skader på drivhuse

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider