Forum

Hjælp! Jeg har fået hosta

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 10. juli 2016 kl. 19.14

En brogetbladet og en grøn m hvide kanter.
Nu var de en gave fra min mands ven, og sødt tænkt! Men jeg bryder mig ikke så meget om hosta- og de er, har jeg læst mig til perfekte snegleofre!

At jeg så slet ikke klar til at plante ret meget (der er stadig masser af brombær, der lurer) endnu- er noget andet.

Det er "Gypsy Rose" & "Allan P. McDonnell"- leveret i urtepotter, medfølgende den noget ejendommelige oplysning "At de skal have frost!", men det kan min mand have misforstået. Måske kan de TÅLE frost?

Men, hvad gør jeg nu med de små stakler?
Det er mere det med sneglene- og generel pladsmangel. Jeg KAN sikkert smide et par krydderurter ud af potterne, men hvor skal DE så stå...?

Overflod er også et problem. ;-) Eller rettere krukkemangel- er.

Mvh
Tine- der da købte kun ni krukker i år...

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. juli 2016 kl. 23.26

Hej Tine. Hosta kan man have massevis af. Der er ingen snegle i mine hosta og de er ikke i krukker, men plantet i jorden. Du finder nok et sted til dem, for de er nøjsomme og skal ikke have ret meget vand. Mine får ikke ekstra vand. De har jo tykke rødder. Jeg har lige købt et par hvidstribede.
Ingeborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 11. juli 2016 kl. 18.16

Hej Tine
Du kan bare plante dem ind under nogle buske, hvor du kan se dem, men de kan tåle uhyggeligt meget skygge, derfor kan du have plads til dem i en hvilken som helst have og det mærkelig med snegle og hosta er, at nogle sorter er de helt vilde med, andre rører de aldrig. Men det finder du ud af, når du har dem. (altså både hosta og snegle).

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 13. juli 2016 kl. 16.37

Okay, jeg planter dem ved mine rabarber, hvor der er skygge af hjortetakstræer og en blomme.

Jeg takker for svar!

Det er mest fordi, jeg enten kører alt over med plæneslåerne, dvs brombær mv, og ellers klipper pr håndkraft, dvs brombær- og snegle.

Det meste have, der er befriet pt, er også solbeskinnet, eller sneglehærget. Eller fyldt med fældede hyld mm. Og snerler, men de kan også klippes.

Jeg ved godt, hvor de hosta *burde* bo- om et par år... Bare ikke lige nu.

Men tak for svar!

Uønskede ting er- ja uønskede... ;-)

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Hjælp! Jeg har fået hosta«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hjælp! Jeg har fået hosta

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider