Skrevet af: Daniel G., 14. juli 2016 kl. 2.15
Jeg søger en eller flere som kan hjælpe mig med diverse opgaver i mit lille fritidslandbrug. jeg har ca. 1800 m² mark og 190 m² drivhus. Jeg dyrker alle mulige slags grøntsager lige fra kartofler til sojabønner. Jeg har erfaring inden for andre selvforsynende emner som jeg også kan lære fra mig hvis det ønskes. f.eks. øl eller cider brygning. konservering, høste egne grøntsagsfrø, bygge i træ og meget mere.
Der er ingen løn, men der er mulighed for at lære en masse om grøntsager, økologi osv.
jeg skal nok forklare alt hvad jeg kan. prøv det. man kan altid springe fra hvis man ikke gider alligevel eller ikke har tid. ingen krav om faste arbejdstider, minimum timer eller lignende. jo mere man har tid til at komme jo mere kan man lære. der er også mulighed for at få sit eget jord at dyrke på (med personlig vejledning), hvis det ønskes. Der kan evt. laves aftale om gratis forbrug af mine grøntsager ved en fornuftig arbejdsindsats. Der kan også laves andre aftaler hvis i selv har forslag. bare skriv hvis det lyder interessant så finder vi en løsning der passer til dig.
Skrevet af: Tine Horsum, 14. juli 2016 kl. 2.44
Og hvor i landet er det så?
Mvh
Tine
Skrevet af: Tine Horsum, 14. juli 2016 kl. 2.50
Og forventer du folk skal bo i- telt/campingvogn?
Og leve gratis- af dine grøntsager?
Jeg er bange for, at du nok må se langt efter folk, der vil dette- og har råd!
Mvh
Tine- selvom man er veganer, skal man vel stadig vaske sig og bruge toiletpapir?!
Skrevet af: Ayoe B. P., 14. juli 2016 kl. 2.50
@ Tine - jeg tror det er på Århusegnen jvf. hans blogspot (på hans profil) ;)
Skrevet af: Daniel G., 14. juli 2016 kl. 2.57
det er i nærheden af viborg
som der står er der ingen krav om faste arbejdstider, minimum timer eller lignende.
så ja man kunne godt bo i et telt hvis man ville (man kan godt få lov at bruge toilet og bad), men det kunne også bare være et par dage om ugen man kommer forbi (der er busser i hverdagene)
Skrevet af: Tine Horsum, 14. juli 2016 kl. 2.59
Nåh, Aarhus, det kan da være nogen studenter så hopper på den.
Beklager, hvad, jeg ellers fik fyret af. Der bor jo trods alt mange studenter i Aarhus og omegn.
Mvh
Tine
Skrevet af: Daniel G., 14. juli 2016 kl. 3.16
det er ikke i aarhus men i viborg
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 14. juli 2016 kl. 8.21
det er godt nok snedigt - hvormange mon hopper på den ?
Skrevet af: Anonym bruger, 14. juli 2016 kl. 10.09
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Ayoe B. P., 14. juli 2016 kl. 10.10
Undskyld, at jeg fik forståelsen af, at det var på Århusegnen, Daniel. ;)
Men I andre, jeg synes faktisk om Daniels idé. Jeg har selv haft samme tankegang og var lige ved at købe et nedlagt landbrug med 1,7 tdl. jord til (hvis det blot havde ligget tættere på en større by), så folk enten kunne få et stykke jord selv at dyrke - eller hjælpe mig og få del i afgrøderne (ikke så krævende for dem med kun lidt tid).
Det er en god måde at undervise de mange mennesker der ikke har nogen dyrknings-/have-erfaring og dele viden med dem der har meget. Jeg har fx. selv hjulpet en lokal økologisk frilandsgartner her i mit lokalområde gratis og fået noget viden jeg kan bruge i min egen have.
Så ærlig talt, giv lige Daniel lidt kredit, frem for den skepsis. ;)
Skrevet af: Daniel G., 14. juli 2016 kl. 10.45
tak Ayoe.
og til andre der skriver "hvor mange der hopper på den". hvad skal det dog betyde?
jeg skriver da bare ærligt hvad jeg kan tilbyde. folk må da selv om de vil lære noget om grøntsager eller ej.
man kommer jo heller ikke til have kursus gratis. jeg tænkte bare at der måske var nogen som ønskede at lære noget om at dyrke grøntsager uden at blive ruineret ved at tage dyre kurser, eller at starte en 4-årig landbrugsuddannelse.
desuden har jeg selv arbejdet i Norge i et år for ca. 10 kr. i timen (dog også med kost og logi, men aligevel), bare for at lære noget om emnet. Hvis man vil opnå noget må man også yde, man får sjældent noget foræret.
jeg er jo heller ikke den første der tilbyder "praktik ophold" til folk. prøv at gå ind på www.wwoof.dk/ og læs.
Skrevet af: Daniel G., 16. juli 2016 kl. 11.02
Jeg har en stor campingvogn som er klargjort hvis nogen skulle have lyst til at overnatte her mens de hjælper mig med praktiske opgaver. Der er stue, køkken, 2 soveværelser og toilet og bad. Det er en stor campingvogn med meget plads. Der er selvfølgelig EL og koldt og varmt vand og derudover adgang til internet.
hvis i kender nogen som kunne være interesseret i at komme på en lille camping ferie med praktisk arbejde ved siden af så henvis dem til mit indlæg.
mange tak for hjælpen.
Skrevet af: Gartner Duun, 16. juli 2016 kl. 11.23
Er du interesseret i udvekslingsstudenter fra andre lande eller flygtninge? for det var også en mulighed.
Men begge regner nok med at skal have penge for det.
Skrevet af: Anonym bruger, 16. juli 2016 kl. 11.27
Skrevet af: Daniel G., 16. juli 2016 kl. 11.30
Søren Duun
udvekslingsstudenter fra andre lande. mener du landbrugsstuderende som kommer i praktik her? det kunne jeg godt hvis man kan finde nogen som ikke forventer andet end kost og logi og måske lidt lommepenge. hvordan bærer man sig ad med det?
flygtninge er det gennem kommunen?
Skrevet af: Anonym bruger, 16. juli 2016 kl. 11.43
Skrevet af: Gartner Duun, 16. juli 2016 kl. 11.56
Der er ingen tvivl om at det ville være sund for flygtninge at have noget at rive og hakke i , imens de venter og hvis de så kan spare lidt lommepenge gøre det hellere ikke noget .
Skrevet af: Daniel G., 16. juli 2016 kl. 12.01
det kunne da være en mulighed der skal prøves, men som Frank Chr. skriver så er der nok en masse bøvl med myndighederne ved det.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.