Skrevet af: Allan Andreasen, 15. juli 2016 kl. 15.00
Hej derude, jeg har to fine planter i haven, men kan kun vedhæfte et billede pr indlæg, så derfor to indlæg.
Er det kongelys?
Hvis, hvilken?
Skrevet af: Jette Møller, 15. juli 2016 kl. 15.24
Den gule er en torskemund, en grøftekantplante, den lilla ligner lidt en gederams også fra grøftekanten
Skrevet af: Ayoe B. P., 15. juli 2016 kl. 17.11
Ingen af dem er kongelys - den lilla er alm. gederams og måske er den gule en form for løvemund.
Det billede jeg har vedhæftet er kongelys - men den kan fåes i forædlede variationer med andre farver. ;)
Skrevet af: Lis P., 15. juli 2016 kl. 18.14
Man skal Google verbascum for at finde kongelys.
Den findes i et hav af farver og de krydser sig så der hele tiden kommer nye farver
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 16. juli 2016 kl. 7.38
den gule er ikke torskemund man kan se at det ikke er en læbeblomst
Skrevet af: Ayoe B. P., 16. juli 2016 kl. 11.06
@ Mogens M.
Det billede jeg har sat ind længere oppe er af kongelys, så det har du sådan set ret i ;) .... men Allan Andreasen har postet et andet indlæg hvor det ER en torskemund (eller lignende læbeblomst) på billedet. :)
www.vestrehus.dk/Idesider/1/Blomstertyper.htm (8' billede fra bunden)
Skrevet af: Allan Andreasen, 16. juli 2016 kl. 22.50
Tusind tak for svarene, jeg har været på jagt igen,- har jeg været mere heldig denne gang?
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 16. juli 2016 kl. 23.07
Jeps, det er Kongelys.
Hvis du en anden gang skal have mere end ét billede i en tråd, kan du bare svare i din egen tråd, og lægge billedet ind der, i stedet for at oprette en ny tråd. Det bliver lidt forvirrende med 2 tråde, der egentlig omhandler det samme :-)
Skrevet af: Allan Andreasen, 17. juli 2016 kl. 20.57
Ja selvfølgelig, - det burde jeg have gjort ;-) tak for svaret.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.