Skrevet af: Tatiana H, 20. juli 2016 kl. 3.45
Hej
Vi har problemer med ukrudt i vores nyanlagte græsplæne.
Der er masser Skive kamille/ lugtløs kamille i hele plænen.
(Har googlet mig frem til, at det må være det der er tale om).
Vi har slået græsset ca 5-6 gange efterhånden og kamillen er nu blevet til en masse stive stilke.
Nogle som har erfaring med, om kamillen vil dø som følge af vedvarnede slåning eller skal der andre midler i brug?
På forhånd tak :-)
Skrevet af: Tilde P., 20. juli 2016 kl. 12.06
Hej
Det bliver ikke noget problem med kamille i græsset fremover. Kamille er overvejende eenårig, og de stive stabbe, som er der nu, vil være rådnet væk næste år.
Vh. T&HPP
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. juli 2016 kl. 12.28
Medmindre de nuværende har nået at smide en masse frø. Jeg håber at du har klippet plænen før der var modne frø.
Ingeborg
Skrevet af: Tatiana H, 24. juli 2016 kl. 5.37
Hvornår vil der være modne frø? De har en enkelt gang nået at blomstre inden vi slog græsset (med opsamler på).
Håber RIGTIG meget, at der er en pæn ukrudtsfri plæne til næste år :-)
Skrevet af: Tilde P., 24. juli 2016 kl. 8.37
Hej.
Der kommer altid enårigt ukrudt i en nyanlagt plæne fra frøbanken i jorden.
Gød passende i det tidlige forår og slå ikke græsset for kort. Så burde det ikke være noget problem.
Vh. T&HPP
Skrevet af: Klaus K., 24. juli 2016 kl. 21.59
Vi fik en fin nyanlagt plæne år to, efter der havde været alskens ukrudt det første år. Smid lidt gødning på to-tre gange med nogle ugers mellemrum i foråret i år to, det skal nok få bugt med tynde pletter og diverse ukrudt. Vi havde også en del af det beskrevne ukrudt i år et.
Skrevet af: Michael Bæk, 28. juli 2016 kl. 19.15
Jeg synes det er ærgerligt, at vi er så bange for 'ukrudt'. Selvfølgelig skal en græsplæne ikke gro til i alt muligt, men det er værd at huske på, at en monokultur (som en græsplæne er) er en ørken for nyttedyrene. Lidt kløver, tusindfryd, kamille osv. er perfekt til at sikre biodiversiteten.
Skrevet af: Tom Andersen, 28. juli 2016 kl. 19.25
Godt talt ;-)
Skrevet af: H. Christensen, 28. juli 2016 kl. 20.05
Og jeg er selvfølgelig ikke enig.
Mvh
Skrevet af: Tom Andersen, 28. juli 2016 kl. 20.40
Nej, men du har jo også "plænen" som interesse :-)
Skrevet af: H. Christensen, 28. juli 2016 kl. 20.48
Jep.
Men jeg har også mange blomster og så mange insekter at solsorte og stære ikke gider spise min kirsebær.
Mvh
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.