Skrevet af: Søren Mathiesen, 28. juli 2016 kl. 21.44
Vores søn har spist en af dem som på billedet, nogen det ved hvad det er og om de er giftige?
Skrevet af: Søren Mathiesen, 28. juli 2016 kl. 21.46
Og lige et billede mere
Skrevet af: Anne Demant, 28. juli 2016 kl. 22.28
det er ikke til at se rigtigt hvad de billeder forestiller.. er det 2 "nøddelignende" dimser?
størrelsen? evt et foto hvor man kan sammenligne med noget kendt,- en tændstikæske, ligther eller lignende.
Skrevet af: Gartner Duun, 28. juli 2016 kl. 22.51
Hvor stammer det fra . Umiddelbart vil jeg sige egetræ af et art men der er ren gætteri .
Skrevet af: Anne Demant, 28. juli 2016 kl. 23.25
Jeg aner ikke hvad det er, eg ja måske, måske frø af en klatrende plante (kaprifolie tror jeg den hedder) jeg kan bare ikke få alt det grønne til at passe.
Jeg vil som før henvise til, at man går ind på
www.giftlinjen.dk
der er billeder af de mest almindelige giftige bær og planter i den danske natur. Der står også symptomerne på forgiftning, og- en del om forebyggelse af sådanne situationer.
Skrevet af: Ayoe B. P., 29. juli 2016 kl. 9.59
Kan det være en umoden frugtstand af Kaprifolium?
haveselskabet.dk/pas-pa-de-giftige-vilde-baer
(Billede nederst på siden - der står at det er gedeblad når man kører curseren over billedet, men synes det ligner kaprifolie)
Skrevet af: Søren Mathiesen, 29. juli 2016 kl. 11.17
Mange tak for hjælpen, det viste sig at det er et gedeblad som også går under navnet kaprifolie.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.