Forum

Ny hæk i stedet for hybenrose

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. august 2016 kl. 9.41

Jeg har i min googling efter et alternativ fundet følgende artikel fra Naturstyrelsen.
nyheder.tv2.dk/samfund/2016-06-08-naturstyrelsen-blaeser-til-kamp-beder-om-hjaelp-til-at-udrydde-populaert-baer
Min søn har en hæk af hybenroser, som han vil rydde og plante andet i stedet for.
Men hvad kan der gro på en sommerhusgrund nord for Kalundborg, 150 m fra vandet? Hans hus ligger i 2. Række med havudsigt. Det er ikke sjovt at klippe denne 50 m lange hæk. Måske kunne løsningen være lidt raftehegn i 120 cm højde fjeldribes? Hækken ligger delvis ud til vej. På grundens bagside, op mod bagboen er der et højt smukt træhegn, hvor naboen har plantet kaprifolie og arkitektens trøst. Det er højt, men smukt.
Jeg kender p.t. ikke jordens beskaffenhed.
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 2. august 2016 kl. 21.40

Er der noget tinglyst om hække/regler i grundejerforeningen?
Skal det være klippet hæk?

Ellers tænker jeg umiddelbartklitrose. Eller slåen. Eller havtorn.

Men det er et stort arbejde at fjerne rosa rugosa, de har gode lange rødder! Og er tilbøjelige til at komme igen og igen og igen...

Mvh
Tine- mine tornede forslag fordi de kan trives i sandet jord.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. august 2016 kl. 19.07

@Tine
Jeg kender desværre ikke reglerne for adskillelse i grundejerforeningen, men det ser ud som om alt er tilladt. Det skal absolut ikke være noget der har torne, så hellere et raftehegn.
ingeborg

Nyt svar til emnet »Ny hæk i stedet for hybenrose«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ny hæk i stedet for hybenrose

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider