Skrevet af: Tine Horsum, 9. august 2016 kl. 14.56
Jeg bruger de der vamle klistrede fluestrimler, da de ikke er giftige, men ret effektive.
Mit problem har allle dage været, at de umuligt kan hænges op- uden at man selv bliver klistret godt og grundigt på fingrene- og jeg har prøvet meget: sæbe, sulfo, neglebørste, sprit og så videre.
I dag fik jeg en obskur idé, da der stod et glas syltede agurker ved vasken (til opvask)- tomt for andet end lagen. Så prøvede jeg det, til at vaske hænder i!
Og selvom man siger, at man fanger flere fluer med honning- end med eddike, så virker eddike mod klisterstadset (med honning).
Det havde jeg aldrig gættet!
At man så ikke kan vaske katte, der har fået viklet sig ind i fluefangerne- og slet ikke i eddike- er en anden sag. Så må man hænge strimlerne, så kattene ikke kan komme til (og ikke i et anfald af rengøringsvandvide lægge bøger under, så kattens hale kan nå..!)
De brugte skal i en lukket pose. Min stakkels lille vilde Stribe, gik eng i en sort sæk, og da fandt hende: Pyntet med visne blade og viklet ind i klisterværket. Heldigvis forstod hun, at jeg ville hjælpe, men der røg nogle pelshår dér.
Mvh
Tine- men hurra! Skal til at bestille flere via nettet "fly strips" hedder de.
Skrevet af: Annette Lundgaard, 9. august 2016 kl. 17.34
Tak for et godt grin. Er klisterstadset ikke indpakket i noget emballage, som du måske får åbnet for tidligt, tænker jeg...
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. august 2016 kl. 21.09
Klisterstadset er emballeret i et lille rundt paphylster. Overst sidder der en løkke, som man trækker i og så vikler klisterpapiret sig ud til en serpentin på ca. 50 cm. Den lille løkke sættes fast i vindueskarm eller loft med en tegnestift. Jeg bruger sådan en ude i hjørnet af terassen. Men det er absolut ikke flueår hos os i år. Hvis vi har haft 10 fluer indendørs i hele sæsonen, er det højt sat, til trods for mange maddikker i skraldespanden. Uff.
Ingeborg
Skrevet af: Tine Horsum, 10. august 2016 kl. 3.44
Jeg må gøre det forkert, når jeg åbner dem, så...
De, jeg køber via nettet, har en tendens til, at båndet, man skal trække i, bare går af. Klister klister.
I år har det ikke været et slemt flueår, men da vi har åbne vinduer, så har jeg også siddet og klappet fluer helt apoplektisk. Fluesmækkeren er en god ting.
Min Brugs har ikke mere "den rigtige slags"- og får dem heller ikke. Noget med COOP. Så derfor netkøb.
Mvh
Tine
PS: Jeg overvejer at sende rådet til et par ugeblade, så kan jeg da tjene en hundrekroneseddel.
PPS: Jeg læser kun ugeblade pga strikkeopskrifterne- og havesiderne.
PPPS: Helt sikkert!
Skrevet af: Sofus Ryge Petersen, 10. august 2016 kl. 6.46
Almindelig spiseolie er også glimrende til at opløse klisteret. Også hvis man har fået villet en ind i håret…
/Sofus
Skrevet af: Anonym bruger, 10. august 2016 kl. 7.35
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Tilde P., 10. august 2016 kl. 9.17
De plader der blev hængt op i staldene hed Vapona-strip. De var meget giftige for mennesker; måtte kun bruges i stalde og blev forbudt for mange år siden.
Skrevet af: Anonym bruger, 10. august 2016 kl. 9.37
Skrevet af: Anonym bruger, 10. august 2016 kl. 9.39
Skrevet af: Tilde P., 10. august 2016 kl. 9.43
Der var også noget andet, som jeg har glemt navnet på.
Det var blåt; havde konsistens som maling og kunne smøres på forskellige steder. Det var ikke så giftigt, men er ude for længst og afløst af nyere midler.
Skrevet af: Anonym bruger, 10. august 2016 kl. 9.51
Skrevet af: Anonym bruger, 10. august 2016 kl. 10.12
Skrevet af: Anonym bruger, 10. august 2016 kl. 10.18
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.