Skrevet af: Tina Simonsen, 16. august 2016 kl. 21.53
Håber I kan hjælpe. Planten fylder et større areal under nogle træer i vores sommerhushave i Sverige. Billedet er taget i maj. Der er så vidt jeg kan se ikke kommet blomster hen over sommeren. Den er blevet ca 40 cm høj. Mvh Tina
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 16. august 2016 kl. 22.16
Det ligner, faktisk er jeg sikker på at det er, Skvalderkål. Det breder sig meget, men har hvide skærmblomster først på sommeren.
Bruger du havenyts søgefunktion er jeg ret sikker på at der vil dukke pænt mange resultater op. Både, hvad angår den møjsommelige fjernelse og planter man kan få til at " overdøve" den og meget mere.
Skrevet af: Tina Simonsen, 17. august 2016 kl. 9.38
Kære Vibeke. Tak for dit hurtige svar! Det var også min egen tanke selv, men jeg undrede mig bare over, at der så ikke kom de hvide skærmblomster, og så blev jeg i tvivl...
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 17. august 2016 kl. 11.28
Her hos mig blomstrer skvalderkål ikke ligefrem overdådigt. Nogle steder 1 blomsterstand pr m2 andre steder måske 5 og nogle steder slet ikke. Har en fornemmelse af at det af hænger af lysmængden/styrken, men ved det ikke.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.