Forum

Blomme sort?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jeanet L., 24. august 2016 kl. 22.01

Jeg har købt en kolonihave og på grunden står et stort blommetræ som pt har masser af blommer som nu løbende modner.

Men jeg aner ikke hvilken sort det er? Er der nogen der kan hjælpe? Jeg er lidt ude i at det er en sveskeblomme, måske Italiensk, men jeg ved det ikke.. Noget bud?

Blommerne smager himmelsk og er lidt fast i kødet som er gulligtgrøn.. Stenen slipper næsten selv..

Jeg har lagt nogle billeder ind.

Mange hilsner Jeanet

1 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. august 2016 kl. 22.15

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanet L., 24. august 2016 kl. 22.53

Tak.. Kendte jeg ikke.. 😊 Men umiddelbart virker det til at Hanita er en større blomme men kan ikke helt gennemskue hvad str. mine blommer går under.. Har vedhæftet et billede som måske kan give en ide..

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 24. august 2016 kl. 22.56

Hej Jeanet det er en "kirke" blomme. Hilsen Henry G.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanet L., 24. august 2016 kl. 23.10

Hej Henry.

Når jeg læser om sorten Kirke står der de er runde med runde sten (poleret.dk) og det er mine ikke.. Mine er sveskeformet og med elipisk sten..

Hilsen Jeanet

5 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. august 2016 kl. 23.42

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 26. august 2016 kl. 21.50

Hej Jeanet
Det er svært at sortsbestemme noget som helst ud fra kun billeder og ganske lidt beskrivelse.
En mulighed kunne være Czar - som jeg synes du skal prøve at læse lidt om - og det er ikke nok at læse om 10-15 blommesorter, for ofte er der blandet andre sorter ind i haverne end de standardsorter, der ofte beskrives i sådanne lister.
På Pometet er der over 100 sorter - og der er mange flere, men de er ikke almindeligt forekommende.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 27. august 2016 kl. 7.33

Jeg tror at det er en Opal blomme du har. De er ofte så rigtbærende, at man er nødt til at udtynde og/eller understøtte grene for at de ikke skal brække.
Og Opal blommer smager hundegodt.

Nyt svar til emnet »Blomme sort?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Blomme sort?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider