Forum

Derfor skal du samle frø

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 21. september 2016 kl. 21.31

Se denne film, hvis du vil have indsigt i truslen mod retten til at dyrke fødevarer:

www.seedthemovie.com/trailer

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 21. september 2016 kl. 21.48

Den film er snart forældet. Monsanto er snart historie.
Der skal findes et nyt hadeobjekt.

landbrugsavisen.dk/bayer-overtager-monsanto

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 21. september 2016 kl. 22.38

Gå efter bolden Hans!

Det er uinteressant _hvem_ der står bag, men uhyggeligt, at _nogen_ overhovdet kan lykkes med den forretningsstrategi, at eje retten til korn, majs, ris o.s.v.

Det er også trist, at så mange arter er udryddet på Jorden på så kort tid.

Jeg har ingen hadeobjekter, men der er en hel del jeg holder af, f.eks. artsdiversitet.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 22. september 2016 kl. 6.48

Monsanto er måske snart væk - men jeg har da ingen forventninger til, at den nye mastodont skulle blive bedre...

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 22. september 2016 kl. 8.28

Det bliver da kun værre, at to markedsledere får lov til at fusionere.
Nu er jeg nok for lille en potentiel kunde, til at de mærker, at jeg boykotter deres giftstoffer og deres frø, der skal have gift for at kunne klare sig ude i det virkelige liv.
Jeg går mere og mere over til at dyrke egne frø og bytte med andre, som jeg har tillid til.
Det med egne frø startede jo med, at jeg ikke kunne få de frø, jeg var vant til. Man kan jo snart heller ikke læse forklaringen på frøposerne, fordi de er udenlandske. Hvordan kan jeg have tillid til, at de kan trives i min have?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 23. september 2016 kl. 20.16

Som alternativ til Landbrugsavisen, som kilde til sin berigelse om agrokemiens mastodonter:

www.gmwatch.org/news/latest-news/17216-the-bayer-monsanto-merger-corporate-madness-or-a-moment-of-possibility

Nyt svar til emnet »Derfor skal du samle frø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Derfor skal du samle frø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider