Forum

Stor hund = grim græsplæne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christian & Camilla, 8. februar 2005 kl. 15.14

Vi er et ungt par som fik vores første hus sidste oktober, med en stor og flot græsplæne. Desvære er hunden også en stor krabat, og han's poter river godt op i græsplænen så den nu ser helt forfærdlig ud! kommer græsset igen her til sommer? hvad kan jeg gøre for at holde plænen rigtig stærk så den kan holde til hunde? Til sidst er der en bestemt slags frø jeg skal bruge på de nu bare stykker af plænen?

På forhånd tak, Christian & Camilla

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Møller, 15. februar 2005 kl. 10.39

Vi har også en ivrig hund, og ja, det ser skrækkeligt ud her om vinteren. Hver gang han bremser, laver han et bremsespor hvor græstørven er pløjet helt op...

Det retter sig til foråret. Så eventuelt lidt nyt frø i hullerne og troml plænen (skulle holde den jævn – har ikke selv prøvet). Er der småfurer, kan man blot drysse lidt jord på (1–2 cm), så gror græsset op igennem.

Der findes mange typer græs og græsblandinger – nogle giver en vinterfast plæne, nogle giver en slidstærk plæne. Jeg ville spørge et græsfrøfirma (eks. Hunsballe-frø).

Nyt svar til emnet »Stor hund = grim græsplæne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Stor hund = grim græsplæne

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider