Forum

Regeringen vil bygge i skovene

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. november 2016 kl. 21.30

Hvis du er uenig i dét, så kan du deltage her:

redskoven.dk/

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 4. november 2016 kl. 23.04

Vær opmærksom på at der skal opgives telefonnummer og e-mail ved underskrift.
Man bliver efterfølgende kimet ned i tide og utide af påtrængende sælgere, som ved meget lidt om natur, hvis de bliver gået lidt på klingen.

Vh, T&HPP

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 4. november 2016 kl. 23.24

@Hans

Den ene sælger fra DN jeg har snakket med, har ellers haft en ganske pæn viden om bl.a. vandmiljøer. Så du må have været rimelig uheldig. Det er langt værre med sælgere fra fx. Kræftens Bekæmpelse jvf. mine oplevelser. ;)

Vh. Ayoe

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 4. november 2016 kl. 23.51

Oplysninger om telefonnumre og mailadresser bliver i stor stil handlet for at kunne lave målrettet reklame. Der er store penge i den slags.
Og er man selvstændig med CVR nr. kan det gå helt galt. ( Jeg ved godt at man kan melde det fra). Jeg får 50-60 opkald om året af den slags.
Vh. T&HPP

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 5. november 2016 kl. 6.06

DN kæmpede også bravt, da regeringens sorte miljøpolitik var rettet mod vore kyster:

300meter.dk/

I øjeblikket arbejder regeringen på:

- lettere godkendelse af flere sprøjtegifte
- at hæve grænseværdierne for sprøjtegifte i vores drikkevand

okologi.dk/newsroom/2016/11/politikerne-boer-prioritere-oekologi-ikke-bane-vej-for-mere-kemi

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 5. november 2016 kl. 17.55

Har ikke, netop pga det med telefonnr, ikke skrevet under på hverken redskoven eller kysterne, da det var aktuelt. Jeg vil ikke, hver gang jeg støtter noget, det være sig med min underskrift eller med penge, forstyrres af telemarketing-folk, i min kostbare fritid.
Når jeg støtter vil jeg selv vælge det at gøre det og ikke presses af en plabrende sælger.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 6. november 2016 kl. 3.16

Det er godtnok en voldsomt stor (og knap så pæn side), men nu har jeg skrevet under, selvom jeg er mangeårigt medlem af DN allerede.

Og jeg lige har meldt mig til "Robinson-listen", da jeg er voldsomt træt af telefonsælgere og snailmailspam. (Jeg er især træt af den slags firmaer, der lader fonen ringe en eneste gang, og som har adresse midt i Kattegat! Men de bliver blacklistet på min fon løbende).

Så nu må vi se!

Hvor vil denne regering ikke bygge? Åbenbart ikke på bondemandens marker, der er ellers plads nok.

Mvh
Tine

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. november 2016 kl. 8.06

Desværre lukker Robinsonlisten ikke for de såkaldt "godgørende" foreninger - men de finder ret hurtigt ud af, at jeg ikke vil have, at de ringer til mig...

Det må godt være et utaknemmeligt job at skulle ringe rundt til folk og tigge :(

Og Robinsonlisten gør heller ikke en forskel, når man f. ex. ved at deltage i en underskriftsindsamling har sagt ja til, at de må ringe!

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Smith, 9. november 2016 kl. 12.48

Det er korrekt, at DN ringer til de, der har skrevet under på skovkampagnen for at høre, om man vil støtte kampen som medlem af Danmarks Naturfredningsforening. DN er ikke på Finansloven og modtager ingen penge fra det offentlige, så vores indsats er betinget af kontingent fra medlemmer. DNs slagkraft i forhold til politikere og embedsmænd er helt afhængig af, at vi kan vise at rigtig mange mener deres opbakning så alvorligt, at de vil stå som medlem af foreningen og betale kontingent.

DN har valgt at benytte telemarketing til at kontakte de mennesker, der ved deres underskrift har givet udtryk for at de bakker om vores hjertesag. Det er vi nødt til, hvis vi skal kunne fortsætte vores indsats for Danmarks natur. Desværre er det således, at vejen fra et ”like” eller en underskrift til konkret at støtte en sag er lang, men rigtig mange vælger at sige ja til at støtte DN, når vi spørger direkte i telefonen.

Skulle det ske, at man bliver ringet op, så sig nej tak til den person der spørger – jeg lover det bliver respekteret.

I den kommende uge har DN møde med to politikere fra vidt forskellige partier for at drøfte alvoren af det fremsatte forslag. Derfor er det vigtigt, at mange bakker op.

PS: Det er ikke lovligt for DN at videregive navne og telefonnumre til andre, det vil simpelthen aldrig ske.

Bedste hilsener
Lene Smith
Danmarks Naturfredningsforening

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 9. november 2016 kl. 13.18

Gad vide hvor mange af DN´s medlemmer der er klar over hvor mange kontingentkroner der hvert år postes i underskudsforretningen "Skovsgård" på Langeland.
Det er ikke småpenge, hvis man roder lidt i deres årsberetninger.
Og de fik endda gården foræret kvit og frit dengang.

Nyt svar til emnet »Regeringen vil bygge i skovene«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Regeringen vil bygge i skovene

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider