Forum

Topskud på gran

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Emilie R., 25. november 2016 kl. 9.47

Kan I mon hjælpe mig?

Vi har håndværkere på matriklen, og de har desværre, fået ødelagt topskuddet på vores lile fine (jule)grantræ. Jeg har bundet skuddet fast igen, da det ikke var revet helt af. Men det vokser nok ikke videre, eller hvad mener I herinde? Og vokser der et nyt frem der vokser OPAD 😊
Med venlig hilsen Emilie

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 25. november 2016 kl. 14.36

Naturen er fantastisk til at reparere, - så der vil helt sikkert komme et nyt topskud! :)
Måske vil det beskadigede få fat igen ... - men, det må foråret afsløre. Vent og se tiden an, - ellers kommer der et nyt skud. Måske kommer det nye skud til at gro en smule skævt, men sådan er naturen. Side skuddet til venstre kan meget vel blive et nyt topskud. Kommer der flere skud, så må du fjerne de dårligste.
Der går nok.

Mvh Jr.F.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 28. november 2016 kl. 21.18

Jeg ville være ligeglad: Et af de andre sideskud vil meget hurtigt vokse lodret op, og ændre sig til et topskud.

Det er som regel sådan, nåletræer vokser.

Jeg savede engang toppen af et rødgran, for at bruge den som juletræ. Den satte fint et nyt topskud, som den har her mange år efter. Men der vidste jeg også dette.

De kan sætte to, men så vil det ene "vinde". Ja og så bliver træet måske ikke så kønt og harmonisk. Men om 15-20 år kan det alligevel ikke ses. ;-)

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Topskud på gran«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Topskud på gran

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider