Skrevet af: Bente Røsling, 6. januar 2017 kl. 11.55
Hej, jeg har set en opskrift på hypertufa som indeholder gråt kattegrus. Hvad er det for en slags? Det grå kattegrus, jeg kan finde er bentonit, det kan vist ikke bruges i hypertufa. Jeg vil gerne lave en grå beholder, derfor skal gruset helst være gråt.
Skrevet af: Lars Holt, 6. januar 2017 kl. 13.50
Jeg har ikke set din opskrift, men når jeg henter grus på materialepladsen kan jeg vælge mellem gråt og lysebrunt flisegrus.
Skrevet af: Claus K Madsen, 7. januar 2017 kl. 14.33
Gør kattegruset det ud for bindemiddel i blandingen?
Skrevet af: Bente Røsling, 9. januar 2017 kl. 9.37
Hej, kattegrusets primære funktion er, i lighed med perlite og lecanødder, at gøre produktet lettere. Når jeg vil bruge kattegrus er det fordi jeg vil have noget der er gråt.
Skrevet af: Linda Hansen, 25. marts 2018 kl. 22.03
Slettet af administrator 26. marts 2018 kl. 14.59.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 26. marts 2018 kl. 4.33
Slettet af administrator 26. marts 2018 kl. 12.49.
Skrevet af: Lone Brems, 27. marts 2018 kl. 14.47
Hej Bente Røsling
Nu ved jeg ikke lige hvilken opskrift du anvender - men i nogen forslag der dukker op ved en hurtigt søgning på nettet, er der anvendt plastmateriale for at stabilisere massen mens den hærder.
HVIS der nu er sådan en du har ladet dig inspirere af, vil jeg blot lige gøre opmærksom på, at det (når engang din krukke / beholder ikke længere er i brug) er meget vanskeligt at adskille plast fra de øvrige bestanddele.....
Altså er produktet i den sidste del af livscyklussen til deponi - ikke så godt :-(
Men jeg håber, du har fundet frem til andre opskrifter uden dette indbyggede problem - og at du måske vil dele dine erfaringer med os andre når du er lidt længere fremme i processen ?
Venlig hilsen
Lone
Skrevet af: Linda Hansen, 27. marts 2018 kl. 16.17
Jeg kunne ikke drømme om at bruge plast produkter i min fremstilling..
Og så kan jeg ikke forstå hvorfor mit indlæg er blevet slettet..jeg svarede blot på spørgsmålet som tråd starter stillede...
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 27. marts 2018 kl. 17.07
Hej Linda.
Det var mig, der anmeldte dit indlæg. Det gjorde jeg, fordi jeg opfattede linket, som en skjult reklame. Den slags er her lidt for meget af pt.
Skrevet af: Linda Hansen, 27. marts 2018 kl. 17.18
Okay...det var selvfølgelig ikke meningen, jeg har ikke noget at gøre med pågældende butik.. Jeg var bare glad fordi jeg havde fundet det rigtige produkt..
Skrevet af: Linda Hansen, 27. marts 2018 kl. 20.21
Og hvordan kan så hjælpe spørger når man ikke må fortælle hvilket produkt hun efterlyser..?
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 27. marts 2018 kl. 23.34
Ved at skrive produktets navn og hvor du har købt det, uden at linke.
Ærgerligt, at du uforvarende kom til at træde på en øm tå ;-)
Netop at linke til en eller anden forretning i gamle "døde" tråde (det er over et år siden, der ellers var skrevet sidst) er den gængse fremgangsmåde for den slags reklamer.
Skrevet af: Linda Hansen, 28. marts 2018 kl. 18.01
Nååee..min vinterhjerne havde slet ikke lagt mærke til årstallet 😄
Jeg er netop gået i gang med at lave hypertufa og jeg er blevet helt tosset med det...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.